ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد
کد خبر: 3874962
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
فجر انقلاب در طلیعه گام دوم/ در سالروز ورود تاریخی امام(ره) به میهن؛

ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد

گروه سیاسی ــ ویژ‌ه‌برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح 12 بهمن‌ماه؛ سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن به طور همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد

به گزارش ایکنا؛ ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن، همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن در بهمن سال 57، از ساعت 9 صبح با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم و با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «اسراء» و سوره مبارکه «فجر» توسط «سعید پرویزی»؛ قاری بین‌المللی کشور در حرم مطهر امام(ره) آغاز و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین سرود به یادماندنی «خمینی ای امام» توسط گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران نواخته و اجرا شد.   

برپایی نمادین آئین استقبال

در ادامه حضار شاهد اجرای همخوانی در وصف امام(ره) و انقلاب و همچنین در گرامیداشت یاد سپهبد شهید سلیمانی، توسط گروه حضرت محمد رسول‌الله(ص) بودند و سپس همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن آئین استقبال نمادین برپا و ندای «الله اکبر» و نیز شعارهایی از قبیل «الله اکبر  خامنه‌ای رهبر»، «هیهات منا الذله»، «خونی که در رگ ماست  هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «رهبر اگر فرمان دهد  جان را نثارش می‌کنیم»، و ... سر داده شد و سپس سیدمهدی میرداماد به مدیحه‌سرایی پرداخت.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امام جمعه موقت تهران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که وی در سخنانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالروز رحلت امام(ره) ویژگی برجسته مکتب ایشان را مقاومت معرفی کردند؛ مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است که کاملاً ریشه الهی و دینی دارد.

بیشتر ببینید!

گزارش تصویری مراسم 12 بهمن

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هدف بزرگ انقلاب که حاکمیت الهی بر جامعه در مسیر ولایت و ظهور حضرت حجت(عج) است، نیازمند مقاومت است و این رمز موفقیت ما در ۴۰ سال گذشته و در مسیر پیش روست، گفت: سلاح اندیشه مقاومت قدرتمندترین سلاح یک ملت است که با آن می‌توان بر همه موانع غلبه کرد؛ امروز ملت ما الگوی مقاومت ملت‌های منطقه و سایر ملت‌های جهان شده است. نتیجه این مقاومت پیشروی ملت ایران و خواری، ذلت و افول هر چه بیشتر دشمنان بوده است، لذا خط امام(ره) باید به عنوان یک شاخص همیشه پیش چشم ملت ما باشد؛ این دستگاه محاسباتی براساس جهان بینی توحیدی است. به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جا به این مقاومت عمل کردیم، فاتح بودیم و هر جا دشواری داریم به خاطر تخطی از قاعده مقاومت است.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد

حاج‌ علی‌اکبری افزود: آنچه ملت‌های منطقه و جهان از انقلاب می‌شناسند، دکترین مقاومت امام خمینی(ره) است که شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف قرار داده است. این مقاومت باید تا رسیدن به نقطه بازدارندگی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی ادامه پیدا کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، باید شجاعانه، امیدوارانه، عاقلانه و مبتکرانه در این مسیر حرکت کرد؛ بدون ترس، یأس، سطحی‌نگری و انفعال.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد

پوشش مراسم توسط 450 خبرنگار

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، مراسم امروز را بیش از ۴۵۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس پوشش دادند.

گلباران محل جلوس

همچنین مکان جلوس و محل نطق تاریخی امام(ره) ساعت ۱۱ صبح گلباران شد و سردار سرتیپ شکارچی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم سخنرانی کرد.

رژه موتورسواران توسط ستاد کل نیروهای مسلح در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) از لحظه ورود تاریخی امام(ره) در ساعت 9:33 آغاز و این مسیر گلباران شد و همزمان در تمام مراکز آموزشی و مدارس گلبانگ انقلاب نواخته و برنامه‌های ویژه‌ای در مدارس برگزار شد. تمام مکان‌های منتسب به امام (ره) در خمین، قم، نجف و نوفل لوشاتو و مدارس علوی و رفاه در تهران نیز شاهد برگزاری برنامه‌های ویژه است و ناقوس کلیساها و سوت کشتی‌ها و قطارها به صدا در آمد.

یادآور می‌شود شنبه ۱۲ بهمن، روز «ولایت‌مداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha