برگزاری مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی امام(ره) در بهشت زهرا(س)
کد خبر: 3875554
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
فجر انقلاب در طلیعه گام دوم/

برگزاری مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی امام(ره) در بهشت زهرا(س)

گروه سیاسی ــ مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در 12 بهمن سال 1357 در بهشت‌ زهرا(س) مقارن ظهر امروز برگزار شد.

برگزاری مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی امام(ره) در بهشت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در 12 بهمن سال 1357 در بهشت‌ زهرا(س)، از ساعت 11 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «مهدی غلام‌نژاد»؛ قاری بین‌المللی کشور و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرود تاریخی «کجایید ای شهیدان خدایی» از سوی گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در بخش بعدی مراسم خال؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر، در سخنانی به حضار خیر مقدم گفت و سپس گروه سرود فرهنگسرای رضوان به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه سردار سرتیپ شکارچی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح در سخنانی، اظهار کرد: 12 بهمن روز ورود نورانی امام(ره) به وطن بود که طلیعه فجر انقلاب و سقوط مستبکران و روز امیدبخشی به محرومان و مستضعفان بود.

وی افزود: امام(ره) با حضور در قبور شهدا در بدو ورود به کشور، پیام خود را به جهانیان اعلام کردند که پیام سقوط حکومت 2500 ساله ستمشاهی و مقابله با نظام سلطه بود. امام(ره) از این مکان مؤلفه‌های اسلام ناب محمدی را به جهانیان اعلام کردند و ویژگی‌های الهی را در مقابل ویژگی‌های شیطانی به صف کردند و ظرف ده روز بساط ظلم و ستم را از این کشور برچیدند.

سردار شکارچی تصریح کرد: امام (ره) به عنوان تربیت‌یافته مکتب علوی، عاشورایی و فاطمی در 12 بهمن روح امید را بر کالبد مستضعفان و ناامیدی را بر کالبد مستکبران دمیدند و در حالی که همه مستکبران بسیج شده بودند که حضور ایشان در کشور برای تشکیل حکومت اتفاق نیفتد، اما ایشان با توکل بر خداوند و به پشتوانه مردم به کشور آمدند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

وی اظهار کرد: استکبار پس از تشکیل نظام هر روز و هر ماه و هر سال صدها توطئه را برای براندازی این حکومت نوپا طراحی و اجرا کرد اما هر روز این حکومت مستحکم‌تر و قدرتنمندتر از قبل در مقابل آنان ایستاد. امروز هم در چهل و یکمین فجر انقلاب کاملاً مشهود است که انقلاب اسلامی نظام سلطه هر یک در کدام قسمت از تاریخ جهان قرار دارد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در دهه اول هجمه‌های زیادی به نظام و انقلاب صورت گرفت که مهم‌ترین آن عملکرد منافقان و جنگ هشت‌ساله بود. در این دهه نظام تثبیت و تحکیم شد. بعد از رحلت امام(ره) نیز نهال انقلاب اسلامی در اختیار فرزند خلفش مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان همچون امام عزیز به عنوان ناخدا این کشتی عظیم را به پیش بردند.

وی ابراز کرد: توطئه‌های دشمن در ادامه یکی پس از دیگری به کار گرفته شد و حتی شدیدتر از دهه اول بود، اما هر چقدر فشار دشمن بر این مردم و کشور بیشتر شد، دشمن سیلی‌های محکم‌تری از انقلاب اسلامی دریافت کرد. امام (ره) فرمودند ما تا اخر ایستاده‌ایم و ما بعد از 41 سال این شعار را تکرار می‌کنیم و به آمریکا این پیام را از این مکان می‌دهیم آن روز آخر، روز فروپاشی آنها و به اهتزار درآمدن پرچم اسلام و لا اله الا الله برکاخ‌های کفر این عالم خواهد بود.

شکارچی افزود: در دهه پنجم انقلاب توأم با بیانیه گام دوم انقلاب دیگر نگاه ما نگاه تدافعی نخواهد بود و سیلی‌های ما تهاجمی خواهد بود. شواهد نشان می‌دهد ملت‌های مستضعف جهان به صورت یک ید واحده در مقابل حکومت نفرت‌انگیز آمریکا و انگلیس و هواداران آنها آماده زدن سیلی‌های محکم‌تر است.

برگزاری مراسم گلباران محل جلوس و نطق تاریخی امام(ره) در بهشت زهرا(س)

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در این شرایط از مسئولان نظام انتظار داریم که به ملت بپیوندند و با مردم باشند و در میدان عمل در کنار خانواده شهدا و ایثارگران باشند. شهادت سپهبد سلیمانی برای نظام و انقلاب برکات زیادی به ارمغان آورد اما با شهادت او هیبت شکسته‌شده آمریکا در باطن در عمل هم مشاهده شد و سیلی محکم برای اولین بار با اعلام رسمی جمهوری اسلامی ایران به صورت آمریکا خورد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب سوخت موشک‌های ما که بر پایگاه دشمن فرود آمد، مردم است. دشمن قدرت شهدا را درک نکرده و نفهمیده مکتب شهید سلیمانی قدرتش از خود شهید سلیمانی بیشتر و آسیب‌هایش برای دشمن افزون‌تر است.

وی تصریح کرد: امروز دشمن در نهایت ذلت و اسارت است. به مسئدولان می‌گوییم که با ملت باشند و «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» را در میدان عمل پیاده‌سازی کنند و به آرمان‌ها و میراث امام(ره) و شورای نگهبان و جایگاه ولایت حمله نکنند و به دشمن امید ندهند. شهید سلیمانی دشمن را ناامید کرد؛ امید دادن به دشمن خیانت به خون شهید سلیمانی است. باید مستحکم پشت سر نایب امام زمان(عج) بایستیم و تیرهای خلاص را به قلب دشمن بزنیم، لذا آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن نریزیم و دستاوردهای شهدا و ایثارگران را حفظ کنیم.

شکارچی بیان کرد: امروز ما کشوری قدرتمند و پیروزیم و دشمن شکست خورده است. آمریکا امروز از روی استیصال دست به ترور شهید سلیمانی زد و رسماً آن را اعلام کرد. دنیا می‌داند آمریکا مظهر تروریسم در عالم است. امروز برخلاف قبل از 57 تمام نیازهای دفاعی‌مان را خودمان تولید می‌کنیم و در تمام مؤلفه‌های قدرت در پزشکی، خدمات‌رسانی، کشاورزی، راه‌سازی، سدسازی و بخش دفاعی رشد کرده‌ایم و تنها کشور مستقل در جهان هستیم.

وی اظهار کرد: باید به این ملت اعتماد کرد و برای حل مشکلات اقتصادی نگاه‌ها را از خارج به داخل آورد و این وظیفه دولتمردان و مجلس ماست. امروز به یک مجلس انقلابی و مجاهد با روحیه شهید سلیمانی و معتقد به مکتب او و «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» داریم.

بنابر این گزارش، گلباران محل جلوس و نطق تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و  پرواز کبوترها پایان‌بخش مراسم بود.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید!

انتهای پیام
captcha