آغاز گزینش داوطلبان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3875545
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

آغاز گزینش داوطلبان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

گروه مسابقات ــ گزینش اولیه متقاضیان از کشورهای مختلف به منظور حضور در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران براساس فایل صوتی تلاوت‌شان از صبح امروز آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

آغاز گزینش داوطلبان حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

به گزارش ایکنا؛ مرحله گزینش شرکت‌کنندگان در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از صبح امروز، دوازدهم بهمن‌ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

بر همین اساس حدود 200 نفر از کشورهای مختلف، یک فایل صوتی تلاوت را در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم برای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال کرده‌اند تا سطح فنی آنها برای حضور در مسابقات ایران مورد بررسی اولیه قرار گیرد.

این افراد در دو بخش آقایان بزرگسال و طلاب علوم دینی مورد ارزیابی و داوری اولیه قرار می‌گیرند. این شیوه گزینش طی سال‌های اخیر در مسابقات ایران رواج یافته و تا قبل از این متسابقان پس از ورود به ایران مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گرفتند. این روش به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

در این مرحله حسن ربیعیان در رشته صوت، علی‌اکبر ملکشاهی در رشته لحن، محمد خواجوی در رشته وقف و ابتدا، محمدرضا پورزرگری در رشته تجوید و معتز آقایی نیز در رشته حُسن حفظ آثار دریافتی را گزینش خواهند کرد.

سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران 22 تا 26 فروردین‌ماه سال آتی به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha