نخست‌وزیر جدید عراق: گزینه آمریکا نیستم
کد خبر: 3887044
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

نخست‌وزیر جدید عراق: گزینه آمریکا نیستم

عدنان الزُرُفی، نخست‌وزیر جدید عراق، تأکید کرد: گزینه آمریکا برای نخست‌وزیری نیست، هرچند تابعیت آمریکایی دارد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «الشرق الاوسط»،‌ «عدنان الزُرُفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق، در سخنانی اظهار کرد: همواره گزینه عراقی‌ها برای نخست‌وزیری بوده‌ام. در برهه‌ای از زمان که زندان‌ و بازداشت‌های متعدد در نظام سابق عراق عرصه را بر من تنگ کرده بود مجبور شدم کشور را ترک کنم و به آمریکا بروم و تابعیت آمریکایی بگیرم. بنابراین این تصور عاقلانه نیست که انتخاب من به عنوان نخست‌وزیری گزینه آمریکایی‌ها بوده است.
 
وی افزود:‌ آنچه برای من اهمیت بسزایی دارد، ایجاد روابط متوازن با همه کشورهای منطقه، چه کشورهای عربی و چه اسلامی است؛ همچنین ایجاد روابط بین‌المللی با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی براساس منافع مشترک با اولویت منافع ملت عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
الزرفی ادامه داد: چالش بحران مالی عراق به دلیل کاهش قیمت نفت، یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است که باید با جدیت درباره آن عمل کرد.
 
وی ابراز کرد:‌ برنامه من برای دولت آینده در حل مشکلات اصلی کشور به ویژه مشکلات خارجی خلاصه می‌شود، چراکه موضع شورای امنیت و ائتلاف بین‌المللی در برابر عراق منفی و ممکن است ما را در معرض تحریم‌های جدید قرار دهد.
 
یادآور می‌شود،‌ «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، در 17 مارس جاری (27 اسفند 98)، «عدنان الزرفی» را به تشکیل دولت جدید مأمور کرد. این تصمیم از سوی احزاب سیاسی این کشور با اعتراضات گسترده‌ای روبه‌رو شده است.
 
انتهای پیام
captcha