توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی مانع مقابله با کرونا است
کد خبر: 3890737
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی مانع مقابله با کرونا است

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز جمعه، ۲۲ فروردین، با وزیر امور خارجه روسیه درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و تحولات اخیر اوضاع ویروس کرونا در فلسطین گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از  خبرگزاری فلسطینی صفا، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در یک تماس تلفنی  با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره مداخله سریع‌تر مسکو برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی در انضمام بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرد.

او در گفت‌وگو با لاوروف توافق آشکار میان دو حزب اصلی در فلسطین اشغالی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را تهدید واقعی خواند و مداخله فوری روسیه برای جلوگیری از این اقدام را خواستار شد.

مقامات فلسطین و روسیه در این تماس تلفنی همچنین درباره تشکیل نشست کمیته چهار جانبه (متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا) برای بررسی پیشنهاد فلسطین در ارتباط با کنفرانس بین‌المللی صلح برای فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

اشتیه در ادامه این ارتباط تلفنی گفت: «با وجود پاسخ سریع ما مبنی بر اتخاذ تدابیر زودهنگام برای جلوگیری از کرونا؛ اما حقیقت اشغالگری و محدودشدن حاکمیت به سرزمین و مرزهای ما، چالش‌های دیگری در این نبرد پیش روی ما قرار داده است».

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر امور خارجه روسیه بر یکپارچگی فلسطین تأکید و در عین حال خاطرنشان کردند که مسئله شیوع کرونا و انتخابات رژیم صهیونیستی، انتخابات فلسطین را که گامی در راستای پایان دادن به شکاف‌ها بود، به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام
captcha