مخالفت سازمان ملل با هرگونه اشغالگری جدید در فلسطین
کد خبر: 3891704
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

مخالفت سازمان ملل با هرگونه اشغالگری جدید در فلسطین

سازمان ملل در بیانیه‌ای تأکید کرد که هرگونه توافق و معامله بین رژیم صهیونیستی و ایالات متحده برای اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی را رد کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، «فرحان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی با روزنامه‌نگاران در پاسخ به گزارش‌هایی مبتنی بر توافق قریب‌الوقوع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: ما با اقدامات یک‌جانبه که منجر به متلاشی شدن روند صلح بین طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی شود، مخالف هستیم.

این کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک در مقر سازمان ملل برگزار شد.

پیش از این دفتر ملی دفاع از سرزمين و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی فلسطین، درباره توافق قریب‌الوقوع میان واشنگتن و رژیم صهیونیستی درباره نقشه مناطقی از کرانه باختری رود اردن که به اسرائیل ضمیمه خواهد شد، هشدار داده است.

صحبت از این است که اسرائیل از طریق گفت‌وگو با دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی برای الحاق و تحمیل حاکمیت خود بر دره اردن و شمال بحرالمیت در آیندهای نزدیک آماده می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، چندی پیش در حضور بنیامین نتانیاهو، از خطوط اصلی طرح ننگین «معامله قرن» خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه رونمایی کرد که شامل ایجاد دولت فلسطین به شکل مجمع الجزایری بوده که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha