اشغال بخش‌های جدید کرانه باختری، جنایت جنگی است
کد خبر: 3895557
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
وزرای خارجه اتحادیه عرب:

اشغال بخش‌های جدید کرانه باختری، جنایت جنگی است

اتحادیه عرب، تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسکای نیوز، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست مجازی امروز خود تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را یک جنایت جنگی جدید در حق فلسطینی‌ها توصیف کردند.

در بیانیه پایانی این نشست که به دعوت وزارت خارجه فلسطین به ریاست عمان تشکیل شده بود، آمده است: تصمیم رژیم اسرائیل در الحاق هر بخشی از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ از جمله دره اردن و شمال بحر المیت و ساخت شهرک‌‌ها به مثابه جنایت جنگی جدید است که به کارنامه سرشار از جنایت اسرائیل در حق فلسطینیان اضافه می‌شود و نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در ادامه از دولت آمریکا خواستند تا به عهدنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی پایبند بوده و دست از حمایت از نقشه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل تحت پوشش طرح معامله قرن بردارد.

آن‌ها همچنین تأکید کردند که این اقدامات پایه و اساس و فرصت‌های صلح در منطقه را تهدید می‌کند و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مسئول تمامی تبعات اجرای این برنامه هستند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب اعلام کردند این اتحادیه از هرگونه برنامه دولت فلسطین برای مقابله با نقشه‌های استعمارگرانه اسرائیل با همه ابزارهای سیاسی، دیپلماتیک و قانونی حمایت خواهد کرد.
 
انتهای پیام
captcha