جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات فطره در خراسان شمالی
کد خبر: 3904576
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات فطره در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از جمع آوری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره در استان خبر داد.

جمع آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات فطره در خراسان شمالیمجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه از این میزان 3 میلیارد تومان فطریه عام، ۸۷ میلیون تومان سهم سادات و ۱۶۲میلیون تومان نیز کفاره عمد وغیر عمد بوده است، افزود: این میزان کمک مردمی در یک هزار و ۲۰۰ پایگاه در سطح شهر و همچنین به صورت الکترونیکی جمع‌آوری شده است.

الهی‌راد ادامه داد: زکات و فطریه جمع‌آوری شده در سرفصل‌های جهیزیه، اشتغال‌زایی مددجویان، مباحث درمانی، تحصیل و ساخت مسکن محرومان هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری میزان زکات و فطریه جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته و همین مقدار بوده است.

وی با اشاره به به اینکه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در طرح رزمایش همدلی از محل کمک‌های کمیته امداد، نیکوکاران، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تأمین و طی ماه مبارک رمضان هزینه شده است، بیان کرد: به ‌منظور اطعام نیازمندان و اجرای این رزمایش از ابتدای ماه مبارک رمضان ۴۴ آشپزخانه مهدوی در استان فعال شد که با کمک خیران و گروه‌های جهادی غذای بهداشتی طبخ و به دست نیازمندان رسید.

الهی‌راد با بیان اینکه با کمک خیران نیک‌اندیش در طول ماه مبارک رمضان بیش از ۲۴۵ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار و ۲۷۰ سبد غذایی به خانوارهای نیازمند در استان اهداشده است، ادامه داد: این اقدامات با مشارکت بیش از دو هزار خیر انجام‌شده است.

وی تأکید کرد: به مناسبت ایام بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) نیز ۲۰ هزار پرس غذا طبخ و بین خانواده‌های مددجو توزیع شد.

انتهای پیام
captcha