جامعه امروز نیازمند حیات طیبه قرآنی است
کد خبر: 3917223
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

جامعه امروز نیازمند حیات طیبه قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جامعه امروز نیازمند حیات قرآنی است، برگزاری جشنواره‌های قرآنی مقدمه‌ای برای رسیدن به این حیات پاک قرآنی است.

جامعه امروز نیازمند حیات طیبه قرآنی استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌اله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، عصر امروز 27 مرداد ماه در اختتامیه جشنواره خانه‌های بهشتی اظهار کرد: در حدیثی از معصومین، معروف ترین اهالی بهشت، اهل قرآن‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: پیامبر(ص) قرآن را ادبستان معرفی می‌کند، امروز جامعه نیازمند ادب قرآنی است و آنچه ما در این عصر و زمان به آن نیاز داریم «ادب قرآنی» است.
شعبانی با بیان اینکه اهالی قران، اهل الله هستند ادامه داد: در حدیثی از معصومین،قلب انسان بدون قرآن خرابه است، جامعه‌ای که قرآن در آن حضور و ظهور و بروز نداشته باشد به همان اندازه که از قرآن فاصله داشته باشد به ویرانی و خراب نزدیک می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی، مقدمه‌ای برای رسیدن به حیات قرآنی است گفت: نفس اماره در انسان متولی سرگرم کنندگی او به توهمات و تخیلات و سپس سردرگمی اوست و در این بین آنچه موجب نجات انسان می‌شود نزدیکی به قرآن است.
امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن راه دست یابی انسان به حیات طیبه است گفت: انسان به واسطه حیات طیبه به واقعیت‌های زندگی و حیاتی پاک و طیب دست می‌یابد و جامعه امروز نیازمند حیات قرآنی است که این جشنواره مقدمه‌ای برای رسیدن به حیات قرآنی است.
وی ادامه داد: قرآن ذکر خدا است و طبق آیه شریفه الا بذکر الله تطمئن القلوب، آرامش قلب‌ها در یاد خداست، بنابراین آرامش واقعی انسان در حیات قرآنی محقق می‌شود.
شعبانی گفت: قرآن آرامشی در جامعه ایجاد می‌کند که از نظر کمیت و نه از نظر کیفیت توصیف پذیر است، انسان برای رسیدن به آرامش در این دنیای طوفان زده و متلاطم (مشکلات در حوزه‌های مختلف) باید بداند که قرآن آرامشی توصیف ناپذیر است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جشنواره قرآنی خانه بهشتی مقدمه‌ای برای رسیدن به حیات طیبه قرآنی است ادامه داد: شاخصه این حیات قرآنی، ایمان و عمل صالح است.
وی با اشاره به اینکه باید قرآن را جدی‌تر بگیریم اظهار کرد: اگر امروز با انواع آسیب‌ها همچون طلاق، افسردگی، اعتیاد و مشکلات بسیاری از این نوع روبرو هستیم به دلیل دوری انسان از قرآن است.
شعبانی گفت: زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در استان باید بیشتر و آماده‌تر از پیش شود و این مهم نیازمند هزینه و خرج اعتبارات است، این نکته قابل ذکر است که اگر پول را در مسیر قرآن خرج نکنیم در مسیرهای دیگر و حتی در مصارف نادرست هزینه می‌شود، بنابراین هزینه در مسیر قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha