تجمع اعتراضی جامعه قرآنی بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4152428
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

تجمع اعتراضی جامعه قرآنی بوشهر برگزار شد + عکس

تجمع اعتراضی جامعه قرآنی و‌ عموم عاشقان قرآن و عترت رسول‌الله(ص) در پی محکومیت هتک حرمت قرآن کریم امروز، ۱۳ تیرماه در ضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره) بندر بوشهر برگزار شد.

تجمع اعتراضی جامعه قرآنی «خلیج‌فارس» در بندر بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، تجمع جامعه قرآنی «خلیج‌فارس» و‌ عموم عاشقان قرآن و عترت رسول‌الله(ص)، برای محکومیت هتک حرمت قرآن کریم امروز، ۱۳ تیرماه در ضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره) بندر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، در این مراسم که به‌منظور حمایت از ساحت قرآن و جایگاه دین اسلام ناب محمدی(ص) برپا شده بود، اظهار کرد: از آغاز دعوت اسلام به‌ویژه پس از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، جریانی از افراد سست‌ ایمان و آنان‌که پس از ورود اسلام به شهرهایشان ناگریز مسلمان شده بودند، در درون تمدن اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: این جریان که خواهان حفظ ثروت و جایگاه خود و رسیدن به قدرت بود و از سویی تعاليم ناب اسلامی را مخالف با خواسته‌های خود می‌دید، با حفظ نام و ظاهر اسلام، کوشید تا مبانی آن را سست کند و یا از میان ببرد و اگر نتوانست، دست‌ کم آن را منحرف کند. این جریان در قرآن و کلام رسول‌الله(ص) به‌عنوان نفاق نام گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تبیین شگردهای خبیثانه جریان‌های نفاق نظام سلطه و حاکمان کشورهایی نظیر سوئد، فرانسه، آمریکا، اسرائیل، آلمان و...، افزود: جریان نفاق در نخستین گام‌های خود، کوشید تا جایگاه پیامبر اسلام(ص) را سست کند و با کوچک شمردن شأن و مقام رسالت، زمینه سرپیچی از فرمان‌ها و سفارش‌های آن حضرت را فراهم آورد و به‌عبارتی در جهت مخالف پیام قرآنی آیه ۶۹ سوره نساء و آیه ۹۲ سوره مائده و آیه ۶۳ سوره نور، عمل کنند.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه بسیاری از افراد آن زمان، فرمان‌ها و وصیت رسول خدا(ص) در مسئله جانشینی را به بی‌توجهی و فراموشی سپردند، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی هم‌چون طرح شعار «حسبنا کتاب الله» و جلوگیری از نوشتن و گفتن حدیث هم به این جریان دامن زد.

یادآور می‌شود، شرکت‌کنندگان با در دست گرفتن قرآن کریم، ضمن محکومیت اهانت به کلام وحی در کشور‌های اروپایی، خواستار مجازات عاملان و مسببان این اقدام توهین‌آمیز شدند.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha