هشدار درباره تشدید تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی و حرم ابراهیمی
کد خبر: 3938617
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

هشدار درباره تشدید تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی و حرم ابراهیمی

وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین درباره افزایش حملات شهرک‌نشینان صهیونیست و توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی، بخش قدیمی قدس و همچنین حرم ابراهیمی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الغد، گروه‌های جدید از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز با پشتیبانی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از باب المغاربه وارد مسجد‌الاقصی شدند.

صهیونیست‌ها پس از گشت‌زنی و انجام اقدامات تحریک‌آمیز در مسجد‌الاقصی و انجام آداب تلمودی، آنجا را ترک کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم با استقرار در ورودی‌های مسجد‌الاقصی، مانع ورود بسیاری نمازگزاران اهل قدس به داخل مسجد شدند و برخی از آنها را ساعت‌ها بازداشت کردند.

وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین نیز امروز اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته حملات خود را علیه شهر قدس و مسجد‌الاقصی افزایش داده است، به گونه‌ای که مسجد‌الاقصی طی یک ماه اخیر 23 مرتبه مورد هجوم صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

حرم ابراهیمی نیز در این مدت شاهد تلاش صهیونیست‌ها برای پیاده کردن نقشه‌های خطرناک خود در یهودی‌سازی این مکان مقدس بوده است. رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر 47 مرتبه مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی شدند و دو روز هم مسجد به بهانه اعیاد صهیونیست‌ها بسته شده بود.

وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر مدت حضور نظامیان اشغالگر در مسجد الاقصی را در هر نوبت 45 دقیقه افزایش داد که همه این‌ها در راستای نقشه‌های تدریجی آنها برای تسلط بر این مکان مقدس مسلمانان است.»

بر اساس این بیانیه، بازداشت و تبعید نمازگزاران مسجد الاقصی نیز در یک ماه اخیر از سوی رژیم صهیونیستی شدت گرفته بود.

«شیخ ناجح بکیرات»، مدیر کل اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی و «رضوان عمرو»، رئیس مرکز ترمیم و حفظ نسخه‌های خطی مسجد‌الاقصی از جمله شخصیت‌هایی بودند که در این ماه از حضور در مسجد‌الاقصی منع شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین اجازه داده که در صحن شرقی مسجد‌الاقصی به صهیونیست‌ها تورات آموزش داده شود.

«حسام ابوالرب»، معاون وزارت اوقاف تأکید کرد که همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر ماهیت مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس با مقاومت فرزندان ملت فلسطین ناکام خواهد ماند، زیرا مسجد‌الاقصی و مسجد ابراهیمی دو مسجد اسلامی ناب است و ما وفادار به مقدساتمان می‌مانیم.

وی سلطه‌گری رژیم صهیونیستی بر حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را نیز کم خطر‌تر از نقشه‌ها برای مسجد‌الاقصی ندانست و گفت: «وقتی مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی می‌شوند و شمار نمازگزاران در این مسجد را محدود به تعداد و ساعاتی خاص می‌کنند، این یعنی آنها برای این مسجد هم توطئه‌های یهودی‌سازی خود را به طور جدی پیش می‌برند.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha