تعرض به مساجد، یاغی‌گری صهیونیست‌‌ها علیه مقدسات است
کد خبر: 3946646
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
حماس:

تعرض به مساجد، یاغی‌گری صهیونیست‌‌ها علیه مقدسات است

جنبش حماس اعلام کرد که تعرضات نظامیان صهیونیست به مساجد ابراهیمی، الاقصی و حضرت موسی(ع)، مصداق یاغی‌گری رژیم اشغالگر علیه مساجد و مقدسات اسلام است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن 10 روزه حرم ابراهیمی به روی نمازگزاران و تعرض به مسجدالاقصی و حضرت موسی(ع)، مصداق یاغی‌گری رژیم اشغالگر علیه مساجد و مقدسات اسلام است.

وی در یک نشست خبری گفت: تعرض به این اماکن مقدس در چارچوب تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و تلاشی برای گسترش حاکمیت رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان است.

القانوع از همه آزادگان جهان خواست تا با فشار به رژیم اشغالگر، جلوی حملات این رژیم به مساجد و نقض مستمر در حق مقدسات را بگیرند و مقدسات اسلامی را از تعرض صهیونیست‌ها مصون نگه دارند.

وی در ادامه تأکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد حضرت موسی(ع) در حد فاصل میان قدس و اریحا را محکوم می‌کند. 

سخنگوی حماس اعلام کرد که حمله شهرک‌نشینان به مسجد حضرت موسی(ع)، تجاوزی آشکار و تعدی خطرناک به مقدسات اسلامی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد که این سیاست تجاوزگرانه رژیم اشغالگر، احساسات همه مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد و باید با استفاده از هرگونه ابزاری با آن مقابله کرد. 

سخنگوی حماس گفت که فلسطینیان هرگز اجازه ادامه چنین تعرضاتی را نخواهد داد و تمام‌قد با این رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد.

«حازم قاسم»، دیگر سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به بسته شدن مسجد ابراهیمی در الخلیل کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست گفت: این اقدام در راستای حمله اشغالگر به مقدسات اسلامی انجام گرفته است، لذا آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی نیز طی بیانیه‌ای بسته شدن مسجد شریف ابراهیمی را محکوم کرده و آن را اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها دانست و اعلام کرد که این تجاوز اسرائیل در چارچوب حملات صهیونیستی به اماکن مقدس انجام گرفته است.

«حفظی ابوسنینه»، مدیر مسجد ابراهیمی دیروز گفت که رژیم صهیونیستی به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این مکان مقدس را به مدت 10 روز تعطیل کرده است.

انتهای پیام
captcha