مكتب حسینی، سلیمانی‌ساز است / در رفتار حاج قاسم تفكر كنیم
کد خبر: 3945052
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

مكتب حسینی، سلیمانی‌ساز است / در رفتار حاج قاسم تفكر كنیم

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأكید بر تداوم راه شهید سلیمانی گفت: امروز ملت سرافراز ایران نباید نگران باشد كه سردار دل‌ها به فوز عظیم شهادت نائل شده است بلكه این دشمن است كه باید نگران باشد زیرا مكتب حسینی و زینبی، سلیمانی‌ساز است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 13 دی‌ در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی كه با حضور فرمانده لشكر عملیاتی 19 فجر در بستر شبكه شاد برگزار شد، یاد سردار دل‌ها را گرامی داشت و گفت: شهید سلیمانی تنها یك ژنرال بزرگ نبود بلكه یك مدیر توانمند و سیاست‌مدار برجسته و همچنین یك پدر موفق بود.

وی با تأكید بر اینكه سلیمانی‌های جدید در راه هستند، افزود: امروز ملت سرافراز ایران نباید نگران باشد كه سردار دل‌ها به فوز عظیم شهادت نائل شده است بلكه این دشمن است كه باید نگران باشد زیرا مكتب حسینی و زینبی، سلیمانی‌ساز است و مولد حاج قاسم‌های دیگری است كه به‌زودی دنیا با نام و نشان آن‌ها آشنا خواهد شد.

اسماعیلی برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را برشمرد و گفت: یكی از ویژگی‌های ایشان برخورد و اخلاق خوش با مردمان بود و حتی با كودكان نیز بسیار با تواضع و مهربانانه برخورد می‌كرد و از توجه به فقرا و نیازمندان نیز غافل نبود.

مدیركل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: امروز در بررسی مكتب سلیمانی باید این سئوال مهم و اساسی را پرسید كه چگونه یك شخصیت نظامی می‌تواند تا این اندازه در قلب‌ها و ذهن و اندیشه‌های تمام نسل‌ها و مردمان نقاط مختلف دنیا نفوذ كند.

وی با تأكید بر اینكه باید رفتار و كردار سردار دل‌ها ما را به تفكر وادارد، گفت: چگونه می‌توان تمام عمر خویش را صرف خدمت به نظام كرد و در عین حال هم پدری بسیار خوب و نمونه برای فرزندان بود و فرزندانی صالح را تربیت كرد.

اسماعیلی شهید سلیمانی را یكی از نخبگان تراز اول جهان توصیف كرد كه توانایی اثرگذاری جهانی و ظاهر شدن در قامت یك الگو را داشت و سپس ادامه داد: امروز برای اینكه بخواهیم یك الگو، اسوه و اسطوره را به دانش‌آموزان خود معرفی كنیم نیاز نیست كه در لابه‌لای كتب تاریخی با ابهام و شك و تردید بگردیم و آنان را پیدا كنیم بلكه امروز این اسطوره‌ها زنده هستند و در دسترس جوانان قرار دارند و می‌توان از آنان الهام گرفت.

مدیركل آموزش و پرورش فارس یكی از این اسطوره‌های عصر حاضر را شهیدان عبدالله اسكندری و عبدالرسول استوار برشمرد و گفت: باید با تحقیق و تفحص در زندگی و راه این بزرگواران تلاش كنیم تا راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha