هشدار نسبت به توطئه‌های بین‌المللی برای تخریب رابطه برادرانه ایران و عراق
کد خبر: 3946410
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

هشدار نسبت به توطئه‌های بین‌المللی برای تخریب رابطه برادرانه ایران و عراق

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان «دیاله» عراق، نسبت به اقدام برخی وب‌سایت‌های اینترنتی سیاه که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و جهان برای تخریب رابطه برادرانه میان ایران و عراق تلاش می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المعلومه» عراق، جبار المعموری، رئیس اتحادیه علمای مسلمان استان «دیاله» عراق در مورد فعالیت‌های برخی پایگاه‌های خبری مورد حمایت سازمان‌های جاسوسی منطقه و جهان برای تخریب رابطه میان عراق و ایران هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: کشورهایی در منطقه و جهان نمی‌خواهند که روابط برادرانه میان عراق و ایران خوب باشد و از طریق ابزارهای متعددی به دنبال تحریف افکار عمومی و دروغ پراکنی‌های گسترده به منظور برهم زدن معادلات و به هم زدن روابط میان عراق و ایران هستند.

المعموری با اشاره به پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که مورد حمایت سازمان‌های جاسوسی در منطقه و دنیا هستند، گفت: وب‌سایت‌هایی سیاه دروغ می‌گویند و اتهام‌زنی می‌کنند تا رابطه برادرانه میان دو ملت عراق و ایران را تخریب کنند.

جبار المعموری از موضع ایران در مبارزه با داعش در استان دیاله(شرق عراق و هم‌ مرز با جمهوری اسلامی ایران) تمجید کرد و گفت: در شرایطی که همه کشورهای دنیا تماشاگر جنایات داعش در سنجار و دیگر شهرهای عراق بودند این ایرانی‌ها بودند که به کمک ما شتافتند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله، ایران را یک کشور اسلامی و همسایه عراق توصیف کرد و گفت: روابط ما با ایران تاریخی است و اتحادیه علمای مسلمانان درباره خطر پایگاه‌های اینترنتی که درصدد گمراه‌سازی افکار عمومی به طرق مختلف هستند، هشدار می‌دهد.

اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله واقع در شرق عراق، شامل روحانیونی از همه طیف‌ها و قومیت‌های عراقی هستند و در برخی از استان‌های این کشور شعبه دارد.

انتهای پیام
captcha