برگزاری وبینار تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3972300
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

برگزاری وبینار تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی

وبینار آموزشی تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی امروز، ۲۸ اردیبهشت از سوی جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

ارسالی| برگزاری وبینار تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، 28 اردیبهشت، وبینار آموزشی  تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی توسط جهاددانشگاهی استان به همت دبیرخانه اجرایی مشاغل خانگی برگزار شد که در طی آن متقاضیان با چگونگی تدوین طرح توجیهی راه‌اندازی کسب و کار خانگی به طور کامل آشنا شدند.

زبردست،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه در این وبینار با اشاره به اهمیت این طرح در کسب موفقیت در کسب و کارها اظهار کرد: متقاضیان مشاغل خانگی با تدوین طرح توجیهی استاندارد از ابتدا با آینده شغلی خود آشنا شده و از زیان‌های احتمالی در کسب و کار پیشگیری کرده و در واقع یک نقشه راه برای کسب و کار خانگی خود ترسیم می‌کنند.

زبردست ادامه داد: اهمیت دوم تدوین طرح توجیهی کسب و کار از لحاظ الزام قانونی در قوانین و مقررات بوده برای اخذ مجوزهای لازم و وام و تسهیلات بانکی برای کسب و کارها می باشد.

وی بیان کرد: اهمیت تدوین طرح کسب و کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه طرح‌نویسی، مهارت درک مفاهیم اقتصادی برای متقاضیان مشاغل خانگی که بعد از شروع کسب و کار با آنها موجه خواهند شد را تقویت خواهد کرد بنابراین توصیه می‌شود متقاضیان مشاغل خانگی خودشان به صورت مستقیم اقدام به تدوین طرح توجیهی کسب و کار خود کنند.

این استاد کارآفرینی دانشگاه تصریح کرد: مجریان مشاغل خانگی باید با کسب مهارت و آگاهی‌های لازم در متغییرهای لازم در تدوین طرح توجیهی کسب و کار و شناخت خوب از اوضاع اقتصادی و بازار طرح توجیهی خود را جهت انطابق با شرایط متغییر بازار و وضعیت اقتصادی تدوین کنند.

هم‌چنین در این وبینار متقاضیان با مباحثی همچون چونگی تهیه کتابچه طرح کسب و کار، بررسی سناریوهای بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، بررسی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها، برآورد هزینه کلی طرح شامل تأسیس و سرمایه‌گزاری، هزینه‌های تولید، ارزیابی اقتصادی طرح، بررسی دارایی و حساسیت‌های طرح، بازاریابی و روش‌های تبلیغات و ارزیابی مالی و حسابداری طرح آشنا شدند.

انتهای پیام
captcha