کتاب پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز منتشر شد
کد خبر: 4174321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی» در دو جلد را با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه عمران، مکانیک و برق را منتشر کرد.

کتاب پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وسازبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل کتاب «پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی» در دو جلد را با رویکردی به حوزه فنی مهندسی به ویژه عمران، مکانیک و برق را منتشر کرد.

این کتاب توسط مهندس محمدصادق خواجوئی مشاور کسب و کار‌های مرتبط با حوزه فنی مهندسی و مدرس دانشگاه تالیف گردیده که پس از پژوهش‌های بسیار، کار‌های آزمایشگاهی و تئوری‌های مختلف طی سال‌های متمادی، در زمینه پرینتر‌های سه بعدی آن را تدوین کرده است.

در کتاب «پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی» تلاش‌های بسیاری برای بهبود کیفیت و سرعت پرینتر‌های سه بعدی انجام شده است. از تحقیقات و آزمایش‌های آزمایشگاهی گرفته تا تئوری‌های پیشرفته، و ساخت مدل‌ها در این زمینه انجام شده است؛ که درنتیجه باعث، بهبود قابل توجهی در فناوری پرینتر‌های سه بعدی به همراه داشته است که قطعاً می‌تواند در ارتقاء کیفیت و سرعت پرینتر‌های سه بعدی و همچنین در بهبود فرایند‌های مرتبط با آن موثر باشد. سعی شده است تا اطلاعات جامعی درباره پرینتر‌های سه بعدی و فناوری‌های مرتبط با آن، ارائه شود. این کتاب شامل مباحث متنوعی از جمله اصول طراحی و ساخت پرینتر‌های سه بعدی، مواد و ترکیبات استفاده شده در فرایند چاپ، نرم‌افزار‌های مورد استفاده و تکنیک‌های پیشرفته در این زمینه می‌باشد همچنین در خلال این مطالب طرح‌های ثبت اختراع و شیوه‌های کسب و کار‌های نوین و روش‌های جدید طراحی نیز ارائه شده است.

در جلد اول این کتاب که به عنوان یک کتاب پژوهشی، بصورت کاملاً علمی و با استفاده از روش‌های آزمایشی و تئوری‌های مناسب، تهیه شده است. پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید، (مرتبط با رشته‌های عمران، مهندسی مواد، معماری، مکانیک، الکترونیک، برق و سایر کار‌های غیر دانشگاهی و دانشگاهی مرتبط با این حیطه) این کتاب را به عنوان یک منبع بسیار مفید برای گسترش دانش خود در زمینه پرینتر‌های سه بعدی می‌توانند بهره‌مند شوند. همچنین، در این کتاب، به بررسی تاریخچه پرینتر‌های سه بعدی پرداخته و از آغاز این فناوری تا امروز، پرینتر‌های سه بعدی همیشه مورد توجه و تحقیق قرار گرفته‌اند. این کتاب، در عین حال که به مباحث جدید و پیشرفته در این زمینه اشاره کرده، به بررسی تاریخچه آن نیز می‌پردازد تا خواننده‌ها را با پیشینه و تکامل این فناوری آشنا کند.

در جلد دوم این کتاب، تلاش شده است تا به صورت کامل و جامع، نکات و اصول مربوط به بتن پرینتر‌های سه بعدی و استفاده از این فناوری در ساخت سازه‌های بتنی، به خوانندگان ارائه شود. این کتاب بیشتر متناسب با رشته‌های عمران، معماری و افراد در حیطه ساخت هستند، پس از معرفی و بررسی تاریخچه و شکل‌گیری این فناوری، روش کار با پرینتر‌های سه بعدی بتن و مراحل ساخت سازه‌های بتنی با استفاده از این فناوری، به تفصیل شرح داده و همچنین، به توضیح مواد اولیه استفاده شده در تهیه بتن و عوامل افزایش مقاومت بتن پرینتر‌های سه بعدی و تأثیر آن‌ها در کیفیت و پایداری سازه‌های بتنی، پرداخته شده است. در این کتاب، به بررسی نتایج آزمایش‌های مختلف در زمینه بتن پرینتر‌های سه بعدی نیز پرداخته و به بررسی چالش‌های مرتبط با استفاده از این فناوری در ساخت سازه‌های بتنی، همچنین، به معرفی مثال‌هایی از سازه‌های بتنی سه بعدی که با استفاده از این فناوری ساخته شده‌اند اشاره گردیده است.

جلد اول کتاب «پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی» ۲۰۸ صفحه ای، در ۱۱ فصل و جلددوم آن ۱۱۲ صفحه ای، در ۵ فصل گردآوری شده و هر دو به قیمت ۱۶۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی تقیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - ۲۲:۴۷
0
0
من جلد اولش خوندم برای پایان نامم فوقالعاده بود ولی جلد دومش گیرم نیومد کی موجود میشه ؟
captcha