برنده اصلی انتخابات مردم هستند
کد خبر: 3978245
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

برنده اصلی انتخابات مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با دعوت مردم به مشارکت حداکثری گفت: مسئله انتخابات لازمه دموکراسی و مردم‌سالاری است و برنده اصلی انتخابات مردم هستند.

برنده اصلی انتخابات مردم هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز، 28 خردادماه در نخستین ساعت رأی‌گیری با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله انتخابات لازمه دموکراسی و مردم‌سالاری است. جمهوری اسلامی از دو کلمه جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده که هر دو مکمل یکدیگر هستند؛ اسلامیت روح و محتوا و جمهوریت نقش مردم را نشان می‌دهد.

وی مردم را صاحبان اصلی انتخابات دانست و گفت: مردم انقلاب اسلامی را شکل دادند، دفاع مقدس را به پیروزی رساندند و در عرصه‌های عمران و آبادانی نقش آفرین بودند. برای پاسداری از انقلاب بیش از 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نقش تعیین‌کننده در نظام با مردم است و شأنیت کارگزاران نظام هم خدمت به مردم است، ابراز کرد: امروز از ساعت 7 با حضور پرشور مردم در تعدادی از صندوق‌های رأی اقتدارآفرینی آغاز شده است. تاکنون 37 انتخابات برگزار شده و مشارکت مردم استان زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی در همه ادوار انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی تصریح کرد: امروز هم در برخی صندوق‌ها از ابتدای صبح صفوف چشم‌گیری را شاهد بودیم البته در برخی صندوق‌ها نیز اشکالات الکترونیکی وجود داشت که مسئولان برای رفع آن تلاش می‌کنند تا همه مردم بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

خاتمی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب مردم را ولی‌نعمت خوانده بود، یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است و مشارکت حداکثری نشانه زنده بودن و پویایی و اقتدار نظام مقدس اسلامی است.» مردم ما امتحان خوبی دادند و مثل همیشه از این امتحان نیز سربلند بیرون می‌آیند، برنده اصلی انتخابات مردم هستند.

وی در پایان اظهار کرد: یک رأی هم یک پرچم ایستادگی در مقابل دشمنان است و کسانی که بذر یأس، ناامیدی و سیاه‌نمایی را تبلیغ می‌کنند، شکست خواهند خورد. لازمه عشق به ایران و علاقه به ارزش‌های انقلاب حضور قوی و قدرتمند پای صندوق‌های رأی است. با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به سوی ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام
captcha