فقدان آیت‌الله حکیم ضایعه‌ای دردناک و غیرقابل جبران است
کد خبر: 3994842
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
آیت‌الله العظمی مدرسی:

فقدان آیت‌الله حکیم ضایعه‌ای دردناک و غیرقابل جبران است

آیت‌الله العظمی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق با صدور پیامی، ارتحال آیت‌الله العظمی حکیم را تسلیت گفت.

فقدان آیت‌الله حکیم ضایعه‌ای دردناک و غیرقابل جبران استبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید شیعیان در عراق با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت‌الله العظمی حکیم را تسلیت گفت.

متن پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
إنا لله وإنا اليه راجعون
(مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَما بَدَّلُوا تَبْديلا).

خبر ارتحال آیت الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم موجب تأثر بسیار است. ایشان عمر پربرکت خویش را در راه علم و فقاهت گذراند و رهبری امت اسلامی را در شرایط دشوار همراه با برادران بزرگوارشان در اسارت و با شکنجه به دوش کشید.


اینجانب در ابتدا این ضایعه را محضر امام عصر عجل الله فرجه الشریف و سپس مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و مؤمنین جهان تسلیت عرض کرده و تأکید می‌کنم که مرجعیت همواره سد محکمی در برابر هجمه‌های فکری گمراه بوده و خواهد بود و همچنین بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر و ارزش‌های وحی است.


با رحلت این مرجع گرانقدر که فقدان ایشان ضایعه‌ای دردناک و غیرقابل جبران است، از مؤمنین می‌خواهم که در جهت مقابله با چالش‌های حال حاضر کشورهای اسلامی، بیشتر و بیشتر گرد مراجع عظام آمده و از رهنمودهایشان اطاعت کنند. از خداوند سبحان برای آن فقیه گرانقدر رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha