سومین دوره مسابقات سرور در مؤسسه بینه اصفهان برگزار شد
کد خبر: 4022282
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

سومین دوره مسابقات سرور در مؤسسه بینه اصفهان برگزار شد

مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات قرآنی سرور با شرکت بیش از 150 نفر از قاریان نوجوان در مؤسسه قرآن و عترت بینه اصفهان برگزار شد.

مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات سرور در مؤسسه بینه اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، سومین دوره رقابت‌های قرآنی سرور با حضور بیش از 150 نفر از قاریان نوجوان شرکت‌کننده در دوره‌های تخصصی آموزش قرائت قرآن کریم مؤسسه بینه اصفهان برگزار شد.

ثبت‌نام‌کنندگان پس از مرحله تست و توان‌سنجی مسابقات که توانایی آنها را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌داد، نهایتاً به 48 گروه سه نفره تقسیم شدند و به قید قرعه و در قالب هشت مسابقه، به رقابت پرداختند.

این مسابقات به‌گونه‌ای طراحی شده بود که هم یک بستر سالم رقابتی میان قرآن‌آموزان ایجاد کند تا بتوانند توانمندی‌های قرآنی خود را رشد و ارتقا دهند و هم رقابت‌ها در فضایی شاد و هیجان‌انگیز اجرا شود، تا شرکت‌کنندگان از حضور در آن لذت ببرند.

محتوای موضوعات و آیتم‌های مسابقات سرور، چهار بخش مختلف را شامل می‌شد که بخش اصلی آن موضوعات مرتبط با آموزش‌هایی بود که قرآن‌آموزان در خصوص قرائت قرآن کریم فرا گرفته بودند و شامل فرازخوانی، تلاوت تطبیقی و تقلیدی قرآن کریم، ابتهال‌خوانی، تشخیص صدای قاری، تشخیص نغمه تلاوت شده، تقلید فوری و... می‌شد.

بخش دوم این رقابت‌ها، مسابقه معارف بود که شرکت‌کنندگان باید به سؤالاتی در حوزه تفسیر و احکام براساس منابعی که از قبل در اختیار آنها قرار گرفته بود، پاسخ می‌دادند. بخش سوم نیز مسابقات نمایشی بود که قرآن‌آموزان باید موضوعات قرآنی را به‌صورت پانتومیم، نقاشی یا نمایش اجرا می‌کردند.

بخش پایانی نیز مسابقات مهارتی و ورزشی را شامل می‌شد که در هر مرحله، یک فعالیت ورزشی مثل پرتاب حلقه، پرتاب توپ، فوتبال‌دستی و فعالیت‌های مبتنی بر هوش و تمرکز طراحی شده بود و قرآن‌آموزان باید با همکاری یکدیگر این فعالیت‌ها را انجام داده و امتیاز لازم را کسب می‌کردند.

از میان 48 گروه شرکت‌کننده، 18 گروه به‌صورت مستقیم و 12 گروه بعد از رقابت در مرحله تلاش مجدد، به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند. مرحله مقدماتی این مسابقات، نیمه دوم آذرماه برگزار شد و مرحله بعدی آن، زمستان سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha