آغاز رسمی مسابقه بین‌المللی «مشکات» + فیلم و عکس
کد خبر: 4025640
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
همزمان با برپایی مراسمی در کوهسار البرز اعلام شد؛

آغاز رسمی مسابقه بین‌المللی «مشکات» + فیلم و عکس

مراسم افتتاحیه مسابقه بین‌المللی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات» شب گذشته، دوازدهم دی‌ماه با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و جمعی از اساتید قرآنی و مردم علاقه‌مند به قرآن شهر کوهسار استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه مسابقه بین‌المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات» شب گذشته، دوازدهم دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مجتبی عبدالهی، استاندار البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام‌جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات، شخصیت‌های کشوری و لشکری در مجتمع فرهنگی ایثار شهر کوهسار برگزار شد.

آغازگر این برنامه اجرای همخوانی سوره قدر بود، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات طی سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار سلیمانی، از حضور مسئولان کشوری و لشکری و همچنین حضور مردمی قدردانی کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه ترویج فعالیت‌های دینی در موسسه مشکات با هدف فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف، همچنین نشر و بسط فضای معنوی عطرآگین قرآن در جامعه همواره مورد اهتمام هیئت امنای موسسه بوده است.

وی افزود: پس از برگزاری سه دوره مسابقه از سوی مؤسسه مشکات، مقرر شد تا مسابقه فرازخوانی قرآن به تقلید از استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد را در سطح بین‌المللی و به صورت مجازی کلید زده شود. این مسابقه نیز با هدف ایجاد فضای رقابت سالم بین جوانان قرآنی جهان اسلام، شناخت ظرفیت‌های موجود در کشور‌های اسلامی، تعامل با نیرو‌های قرآنی و فعال در دیگر کشور‌ها و شناساندن ظرفیت قرآنی ایران به دیگر کشور‌ها از سیزدهم دی‌ماه آغاز شود.


گزارش تصویری افتتاحیه مسابقه بین‌المللی فرازخوانی «مشکات»


مدیر موسسه قرآنی مشکات ادامه داد: این مسابقه ویژه آقایان بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و سایتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای بارگذاری فایل‌ها و اطلاع‌رسانی ایجاد شده است، لذا علاقه‌مندان یک ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مسابقه به نشانی www.MQMeshkat.ir و صفحه اینستاگرام Mqmeshkat.ir ارسال کنند.

محمدی ادامه داد: جوایزی که برای سه نفر برتر این مسابقه در نظر گرفته شده است، نفر اول هزار دلار، نفر دوم ۷۰۰ دلار و نفر سوم ۵۰۰ دلار خواهد بود. همچنین اساتیدی ازجمله رضوان درویش از کشور سوریه و محمدحسین سعیدیان، محمدحسین سبزعلی و عباس امام‌جمعه از کشورمان این مسابقه را داوری می‌کنند.

بخش دیگری از این برنامه قرائت پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به این دوره از مسابقات قرآنی مشکات بود که تصویر متن آن به شرح زیر است.

آغاز مسابقه بین‌المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات»
 
در ادامه این برنامه حسین سبزعلی، از اساتید قرآنی کشور بر روی جایگاه رفت و تلاوت ویژه‌ای را به صورت همخوانی با تمامی حضار از سوره مبارکه حمد، توحید و کوثر اجرا کرد. وی ثواب این تلاوت را به شهید سلیمانی و پدر و مادر حسین نام‌آور، حامی و خیر قرآنی این مسابقات تقدیم کرد.
 
پخش مستند شهید مفقودالاثر حبیب‌الله شیری بخش دیگری از این مراسم بود که در ادامه دختر این شهید به روی جایگاه آمد و در کنار حسین سبزعلی به اجرای تلاوت قرآن و پاسخ به سوالات قرآنی پرداخت و در پایان گواهی حفظ ۲۷ جزء قرآن به زینب شیری اهدا شد.
 
در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.(متن کامل سخنان حجت‌الاسلام تقوی در افتتاحیه مسابقات مشکات)
آغاز رسمی مسابقه بین‌المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات»

تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه قمر و آیات ابتدایی سوره مبارکه الرحمن از سوی کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشور زینت‌بخش این برنامه بود که شور و حالی وصف نشدنی را در مستمعین داد. همچنین وی به درخواست مردم آیات ابتدایی سوره یوسف را که در تیتراژ سریال معروف یوسف پیامبر(ع) پخش شده بود، تلاوت کند.  

به گزارش ایکنا، بخش جذاب دیگر این مراسم، حضور گروه تواشیح بین‌المللی طوبی بود که سه اجرای ویژه را در مورد حضرت زهرا(س)، شهید سلیمانی و حضرت مهدی(عج) ارائه کردند.
آغاز رسمی مسابقه بین‌المللی مجازی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات» / شبی قرآنی در کوهسار

پایان‌بخش این مراسم قرعه‌کشی و اعلام برگزیدگان 10 جایزه یک میلیون تومانی مسابقه شهید سلیمانی بود. یکی از اتفاقات جالب در این مراسم حضور پرشور مخاطبان قرآنی از شهرها و روستاهای اطراف به این مراسم بود. حضور این مشتاقان به قرآن خود شور خاصی را به این مراسم بخشیده بود.
 
گزارش از وهاب خدابخشی
انتهای پیام
captcha