قهرمانان قرآنی اسلامشهر تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4035443
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

قهرمانان قرآنی اسلامشهر تجلیل شدند + عکس

قهرمانان و پیشکسوتان قرآنی اسلامشهر، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از قهرمانان قرآنی شهرستان اسلامشهر امروز پنجشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجتماعی و فعالان قرآنی این شهرستان در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت محمد کاظمی، قاری و حافظ کل قرآن کریم آغاز شد و اجرای برنامه را محمد عبادی بر عهده داشت، محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر طی سخنانی گفت: حوزه عملکرد شهرداری اسلامشهر در بسیاری از پروژه‌ها با نگاه راهبردی، حیاتی و فرهنگی به ویژه با اولویت آموزه‌های قرآنی بوده است.

وی افزود: امروز اگر از پروژه مترو در اسلامشهر صحبت می‌شود طرحی است که با اجرای آن می‌توان از ظرفیت بالقوه جمعیت بسیاری که روزانه از آن استفاده خواهند کرد در اعتلای فرهنگمان استفاده کنیم. از این طریق می‌توان به ده‌ها هزار نفر پوشش خدمات فرهنگی ارائه داد در واقع مترو اجتماع بزرگی را پدید می‌آورد و موقعیت کار فرهنگی است.

شهردار اسلامشهر گفت: در ایام دهه فجر 1400 بیش از ۲۳ کرسی تلاوت و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در سطح شهر برپا شد.

به گزارش ایکنا، در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سالار سنجری، امام جمعه چهاردانگه و امام جمعه موقت اسلامشهر گفت: صحبت از قرآن برای ما بسیار ثقیل است. همانطور که ما راه به فهم حقیقت ولایت و آسمان امامت نداریم دسترسی به مفاهیم و مبانی قرآن به معنای کامل نخواهیم داشت.

وی افزود: زمانی که قرآن در سوره واقعه این کتاب را معرفی می‌کند راه استفاده از آن را هم بیان می‌کند. آنجا که می‌فرماید: «اِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ/ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ/ لَا یَمَسُّهُ اِلاّ الْمُطَهَّرُونَ» لذا باید یک انسان همچون یک غواص، بتواند در حوزه معارفی به اعماق بیکران این کتاب ورود کند و در آنجا با مفاهیم قرآن آشنا شود. خاصیت این کتاب این است که اگر شما به سمت آن بروید او هم به سمت شما می‌آید. آیات قرآن جان و فهم دارند.

سنجری با تاکید بر اینکه قرآن صاحب کرامت است و باید به این کتاب متوسل شویم، گفت: راه استفاده از کرامت قرآن کریم رسیدن به شهود آیات است. البته راه آن رسیدن به طهارت ظاهری و باطنی است. همانطور که حضرت علی(ع) می‌فرماید: خدا قرآن را سه قسمت قرار داده است. یک قسمت آن را همه می‌فهمند، قسمت دوم را کسانی می‌فهمند که ذهنشان صاف و حسشان لطیف شده باشد و قسمت سوم را هم خود خدا، رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) می‌داند.

امام‌جمعه چهاردانگه با تاکید بر اینکه ذهن صاف، حس و صحت، به معنای داشتن شرح صدر است، گفت: شرح صدر یعنی دل را از غرور جدا کنیم و قبل از مرگ به مرگ اختیاری رسیده باشیم؛ لذا راه استفاده از قرآن، لطیف شدن حس است و این یعنی از تعلقات فاصله بگیرید؛ بنابر این در کنار تلاش‌هایی که باید برای حفظ و حراست قرآن کریم انجام بگیرد صد‌ها هزار برابر باید برای فهم قرآن تلاش کرد و این ممکن نیست مگر با لطیف شدن و از تعلقات فاصله گرفتن و آن هم ممکن نمی‌شود مگر در خط قرآن و اهل بیت(ع) حرکت کردن و در این مسیر قرار گرفتن است.

بعد از آن حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر در جایگاه حاضر شد و گفت: متاسفانه تحریم‌های داخلی در کنار تحریم‌های خارجی درد دیگری است که وجود دارد و مانع پیشرفت و رشد شده است. نزدیک به سی سال جریانی نادرست در کشور شکل گرفته بود که امروز به مدد نیروی انقلابی در حال تغییر است. نیروهایی که به دنبال کار و خدمت هستند. رییس جمهور ما نیز بدون شعار و موضوعات حاشیه‌ای تنها به کار و خدمت مشغول شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته جریان مطالبه‌گری در کشور بسیار بالا رفته است، گفت: باید توجهمان این باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم. بعد از روی کار آمدن نیرو‌های انقلابی، بسیاری در دولت‌های گذشته و کسانی که مانع رانت، فساد و ظلم‌شان بر مردم شدیم دست به کار شده‌اند و مقابل ما ایستاده‌اند؛ در این جریان از جامعه قرآنی می‌خواهیم که ابتدا برای ما دعا کنند، چراکه حاملان وحی و به خدا نزدیکتر هستند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه جریان گذشته که از هر لحاظ عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و ... تعطیل بودند مقابل ما ایستاده‌اند افزود: این جریان امروز با فعالیت‌های رسانه‌ای کاری کرده‌اند که اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دیده نشود و در طرف دیگر جریان پر قدرت انقلابی است.

حبیبی در ادامه با تاکید بر اینکه جریانی که مدت‌ها است در هیچ عرصه‌ای و بدون چشمداشت کار کرده و کم نگذاشته است جامعه قرآنی بود است، گفت: این مراسم و گرامیداشت طلیعه کار‌های خوبی است که به زودی شاهد به ثمر نشستن نتایج آن در جامعه خواهیم بود.

اجرای گروه سرود نجوا بخش دیگری از این مراسم بود. پایان‌بخش این مراسم نیز تجلیل از برگزیدگان و قهرمانان قرآنی اسلامشهر بود؛ که در بخش آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، مصطفی فرضی، لطیف اسکندری، رضا مهدی، شاهبداغی، حبیب‌الله پوراحمدی، حسین باقریان، حمید رحیمی، مرتضی شکوری، وحید خزایی، محمد کاظمی، غلامحسن جهانگیری، سعید فراهانی، حمید جلیلی، شهرام علیپور، امین رحیمی، مهدی فرزین، ابوالفضل نویدی، مهدی دل افروز، محمدجواد خبیری، ابوالفضل کریمی و محمد عبادی به عنوان قهرمانان قرآنی اسلامشهر مورد تقدیر قرار گرفتند در بخش بانوان نیز خانم‌ها طاعتی، فاطمه پیران، رویا آشوری، مرضیه نعمتی، سهیلی‌زاده، مریم محمدی، کشوری، آذر فرجی، منیره قزلباش و محدثه حسینی تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha