مردم کرج جنایات آل‌سعود را در کشتار شیعیان محکوم کردند
کد خبر: 4043677
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

مردم کرج جنایات آل‌سعود را در کشتار شیعیان محکوم کردند

تجمع اعتراض‌آمیزی در محکومیت جنایات آل‌سعود مبنی بر اعدام دسته جمعی 81 نفر مسلمانان با حضور مردم و مسئولان در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد.

تجمع اعتراض آمیز در محکومیت آل سعود

به گزارش ایکنا از البرز، بعد از گذشت چند روز از جنایت آل‌سعود برای اعدام 81 نفر از مسلمانان که نیمی ازآنها شیعه بودند موجی از اعتراض در بین کشورهای مسلمان ایجاد شده است.

در همین راستا بعد از ظهر امروز، چهارشنبه، 25 اسفندماه تجمعی با همکاری اداره اوقاف اسلامی کرج و مرکز افق امامزاده حسن(ع) و با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان و روحانی عربستانی زکی‌الساده در امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام الساده، اظهارکرد: امت اسلامی در این مرحله از تاریخ با نقشه‌های شومی مواجه است و این نقشه‌ها از سوی استکبارجهانی و مزدورانش در منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره بخشی از این نقشه‌ها در عربستان پیاده‌سازی می‌شود، گفت: متاسفانه این کشور با حمایت استکبار و به بهانه مبارزه با تروریسم روی زمین ظلم و فساد به پا می‌کند.

این روحانی عربستانی با بیان اینکه امروز ظلم و فساد خاندان آل‌سعود دامنگیر همه شده است، افزود: هر امت و نظامی که به دنبال آزادی، استقلال، انسانیت، است و می‌خواهد سرنوشتش را خودش تعیین کند حتما مستقیم یا غیرمستقیم گرفتار نقشه‌های آل‌سعود می‌شود.

الساده تصریح کرد: امروز کشورهای عربی و غیرغربی از ایران گرفته تا عراق، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، مصر، لیبی از این جنایات در امان نیستند و همگی به نوعی درگیر خباثت‌های آل‌سعود شده‌اند.

وی توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام شاهنشاهی تاکنون از این جنایات در امان نبوده و اگر به جرائمی که این خاندان نسبت به ایران انجام داده‌اند، نگاه کنیم می‌بینیم که آل‌سعود در برحه‌های مختلف با یک نقشه به میدان آمده‌ و همواره درصدد ضربه‌زدن به این نظام بوده و هست.

روحانی عربستانی با اشاره به اینکه این نقشه‌‌ها و جنایات از طبیعت خونخوار آل‌سعود نشات می‌گیرد‌، گفت: اعدام 81 نفر از مسلمانان نیز نشانی از همین خوی وحشیانه است و برگی به شناسنامه تروریستی این خاندان اضافه می‌کند.

وی گفت: در این اتفاق وحشتناک جمعی از جوانان شیعه مظلوم شهید شدند که آزادی آنها در قطیف و الاحساء به یغما رفته بود و متاسفانه تمام این جنایت‌ها در معرض دید جهانیان که صدای شعار حقوق بشرشان گوش عالم را کر کرده است رخ داده و این سکوت بار دیگر به همگان ثابت کرد که اداعای حقوق بشر شعاری بیش نیست.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت جنایت آل‌سعود قرائت شد و از سوی حاضران با تکبیر مورد تایید قرار گرفت.

در بخشی از این بیانیه آمده است؛ اخبار تاسف‌بار جنایات خون‌خوار وهابیون رژیم منحوس سعودی علیه ده‌ها زندانی بی‌گناه از جمله 41 شیعه عضو جنبش حراک از مناطق القطیف و الاحساء به اتهامات واهی اندوه فراوانی بین تمام انسان‌های آزاده پدیده آورد.

این جنایت اگر چه توسط دستان وهابیون متعصب و مزدور خونخوار آل‌سعود انجام شد ولی دستان پنهان استکبار و صهیونیسم را به وضوح برملا کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، قطعا هدف اصلی جبهه استکبار لطمه‌زدن به وحدت انسانی و تحریک احساسات مذهبی و تلاش جهت وقوع جنگ وقوع مذهبی است و ریشه در طراحی‌های سرویس‌های اطلاعات غربی و عبری دارد. این قتل‌عام علیه جوان‌های حق‌جویی رخ داد که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده کرده و زندانی شدند. ولی عهد مزدور سعودی به جهانیان ثابت کرد همچون یزیدیان و اجدادشان امویان از درد و رنج و کشتار مظلومان کام می‌گیرد و تمام ادعای آل‌سعود درباره اصلاحات کذب و تبلیغات عوام فریبانه‌ای بیش نیست.

در این بیانیه تاکید شد؛ مردم انقلابی کرج ضمن محکوم‌کردن این اقدام ددمنشانه عموم مسلمین را به هوشیاری و شناخت توطئه‌های دشمن دعوت و اعلام می‌کنند جامعه‌جهانی باید مسئولیت‌پذیری و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی را بر عهده گیرد و اقدامات موثری در حمایت از جان مسلمانان انجام دهد و در مجازات این جانیان خونخوار کوتاهی نکند.


انتهای پیام
captcha