تجمع اعتراضی روحانیون ملایری در هتک حرمت به ساحت قرآن کریم
کد خبر: 4051235
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

تجمع اعتراضی روحانیون ملایری در هتک حرمت به ساحت قرآن کریم

روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه ملایر امروز با تجمع در مسجد جامع ملایر اعتراض خود را به هتاکی و بی‌حرمتی به قرآن کریم در سوئد اعلام کردند.

تجمع اعتراضی روحانیون ملایر هتک حرمت به قرآنبه گزارش ایکنا همدان روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه ملایر امروز 31 فروردین‌ماه، با تجمع در مسجد جامع ملایر اعتراض خود را به هتاکی و بی‌حرمتی به قرآن کریم در سوئد اعلام کردند.

در این تجمع که با شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن» و «ما همه با هم هستیم، خادم قرآن هستیم» و مرگ بر منافق تجمع‌کنندگان همراه بود طلاب و روحانیون ملایری حرکت‌های هتاکی و بی‌حرمتی به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام محمد احمدوند، استاد حوزه و دانشگاه در ملایر در جمع طلاب و روحانیون در این مراسم ضمن برشمردن فضایل قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن کتاب خداست و روشنی‌بخش بشر است که بر پیامبر ما نازل شده و اگر تحریفی مثل سایر کتب در آن صورت می‌گرفت و یا از بین می‌رفت طبیعتاً اسلام نمی‌توانست به عنوان دین خاتم باشد.

وی با بیان اینکه اقتضای خاتمیت دین اسلام این است که قرآن تا قیام قیامت برای بشر محفوظ بماند، افزود: کسانی که به محضر این کتاب نورانی جسارت می‌کنند در واقع نادانی و جهالت خود را به اثبات می‌رسانند و این عوامل و اقدامات جاهلانه آسیبی به محضر قرآن نمی‌زند و حتی جذابیت و علاقه مردم را به سمت این مصحف ارزشمند آسمانی بیشتر می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه ملایر بیان کرد: چنین اقدامات و جریانات باعث روشنفکری و کنجکاوی بیشتر مردم و حتی غیرمسلمانان می‌شود، در واقع اقدامات بزدلانه هتاکان به ساحت قرآن نتیجه معکوس داده و باعث معرفی بیشتر قرآن در دنیا می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات بارها است که در دنیا رخ داده است، افزود: در واقع این حرکات نشان از این دارد که جوانان، متفکرین و اندیشمندان غرب به دامن اسلام روی آورده‌اند و هتاکان به اسلام و قرآن از این امر احساس خطر می‌کنند.

احمدوند گفت: آینده دنیا از آن اسلام است و امروز دین اسلام نه با شمشیر بلکه با معرفت و فرهنگ قرآنی اروپا را فتح کرده حرکات جاهلانه و بزدلانه هتاکان به قرآن امروز نتیجه عکس داده و نتیجه آن گرایش بیشتر غرب به سمت اسلام و قرآن است.

وی خطاب به طلاب و روحانیون این قشر را سربازان قرآن و اهل‌بیت برشمرد و گفت: طلاب با این حرکت دینی خود نشان دادند که حوزه‌های علمیه زنده و پویا است و نسبت به مسائل دینی و اجتماعی و فرهنگی حساسیت ویژه دارد.

احمدوند بیان کرد: امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده تا اصل دین و کتاب قرآن را به سخره بگیرد که می‌طلبد مسلمانان با حفظ وحدت و همدلی و دوری از تفرقه هرگز فریب افکار دشمن را نخورند و ید واحده در برابر کفر بایستند.

انتهای پیام
captcha