مجالس عزاداری امام حسین(ع) با تلاوت قرآن آغاز شود
کد خبر: 4074235
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

مجالس عزاداری امام حسین(ع) با تلاوت قرآن آغاز شود

امام‌جمعه ملایر گفت: هیئت‌های مذهبی در ابتدای شروع مجالس عزاداری امام حسین(ع) تلاوت قرآن و سخنرانی روحانیون را داشته باشند و صرفاً مراسم‌ سینه‌زنی خوانی نباشد.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، امروز، 7 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: ماه محرم ماه عزای عالم است، خداوند متعال در عرش بیرق عزای حسین را برقرار می‌کند و خود صاحب عزای حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم ماه حزن و اندوه ائمه اطهار بوده و چهره ائمه در این ماه تبسمی نداشته است، گفت: صاحب عزا و محافل و مجالس امام حسین امام عصر(عج) است. شهادت و فدا کردن جان در راه خدا کار هر کس نیست و شهادت سید‌الشهدا(ع) لقاء‌الله و ملاقات با خدا بود، رفتن به مراسم و مجالس امام حسین(ع) حرکت در مکتب حسین(ع) و آموختن معارف اهل بیت است و شهدای ما همه کسانی بودند که در مجالس امام حسین(ع) بزرگ شدند.

برقراری با بیان اینکه گریه، غصه و شادی‌ها باید هدف و مقصد داشته باشد، گفت: گریه برای امام حسین(ع) گریه برای آب حیات است و دل انسان را زنده می‌کند و اگر می‌خواهیم زنده‌دل بمانیم باید منشور حرکت و سبک زندگی ما مکتب امام حسین(ع) و اهل بیت باشد.

تبیین مکتب امام حسین(ع) برای نسل جوان

وی با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی در ابتدای شروع مجالس عزاداری امام حسین(ع)، تلاوت قرآن و سخنرانی روحانیون را داشته باشند، گفت: صرفاً مراسم‌ سینه‌زنی و زبان‌حال خوانی نباشد و باید با سخنرانی‌ها مکتب امام حسین(ع) را برای نسل جوان تبیین و تشریح کرد.

امام‌جمعه ملایر یادآور شد: معرفت افزایی و بصیرت افزایی جوانان همان جهاد تببینی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته و باید در سخنرانی‌های ماه محرم اصل قیام و معارف مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) برای مردم بیان شود.

برقراری با اشاره به اینکه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور در 5 مرداد ماه اشاره کرد و افزود: ایشان به ائمه جمعه تاکید کردند  که با همه رفتاری پدرانه داشته باشند.

وی همچنین یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه را مسئله حجاب دانست و تصریح کرد: طبق فرموده ایشان کسانی که امروز مخالف حجاب هستند همان دشمنانی هستند که از حجاب سیلی و ضربه خورده‌اند.

برقراری با اشاره به اینکه بانوان انقلاب اسلامی ثابت کردند که با حجاب هم می‌توان به کمالات علمی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی دست پیدا کرد، افزود: امروز همین امر دشمن را نارحت کرده و مخالفت با حجاب را بر طبل خود می‌کوبد.

حجاب پرچم دین است

وی با بیان اینکه حجاب پرچم دین بوده و به زن عزت و ارزش و شخصیت می‌بخشد، اظهار کرد: رسیدن به کمالات معنوی و اجتماعی بانوان با حجاب خط بطلانی بر تفکرات غربی است.

امام‌جمعه ملایر گفت: طبق یک نظر سنجی و گزارشی که از بیش از 82 هزار نفر انجام شد بیش از 87 درصد از مردم ما موافق حجاب بوده و مخالفان اصلی حجاب دشمنان اسلام و فضای رسانه‌ای آنها و کسانی که تفکرات باطل را در مغز خود فرو برده‌اند هستند.

وی با اشاره به اتحاد و همکاری سران و مسئولان کشور برای رفع مشکلات گفت: با این اتحاد و همکاری برنامه‌های خوبی در حال انجام است هیچ جای نا امیدی نیست و به مراتب اوضاع کشور در حوزه فرهنگی و اقتصادی سر و سامان پیدا می‌کند و عصبانیت دشمن هم این است که دولت در برابر تخریب و تحریم های دشمن دارای برنامه است.

برقراری با اشاره به تدابیر تیزبینانه رهبر انقلاب گفت: همه تدابیر رهبری مدبرانه و خیر خواهانه  بوده و در واقع نقشه راه به مسئولان و رهبران کشورهای منطقه برای مقابله با دشمن است چراکه کسی که بصیرت داشته باشد دنباله‌رو آمریکا نخواهد بود.

وی همچنین به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان همدان اشاره کرد و گفت: وزرا به عنوان نمایندگان عالی دولت نیز با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم را از نزدیک دیدند و به رئیس جمهور در شورای اداری گزارش کردند‌.

امام جمعه ملایر ابراز کرد: رئیس جمهور نیز قول پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم را دادند که امیدواریم این سفر منشاء خیر و برکات برای مردم استان همدان باشد.

انتهای پیام
captcha