تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس
کد خبر: 4137157
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس

جلسه مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد به منظور تجلیل از قاری افتخارآفرین ایرانی یونس شاهمرادی که در دومین دوره مسابقات قرآن عطرالکلام عربستان صاحب رتبه برتر شد؛ با حضور اعضای این جلسه و مهمانان ویژه برگزار شد.

تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از یونس شاهمرادی، قاری دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن عطرالکلام عربستان روز گذشته از سوی دست‌اندرکاران مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال خوبی بعدازظهر جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه و در مسجد علی ابن ابی‌طالب(ع) برگزار شد منصور کاظمی، اولین معلم قرآن یونس شاهمرادی، علی محرابی، از استادان یونس شاهمرادی، محسن یاراحمدی، مدرس قرآن، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی و جمعی از قرآن‌آموزان این مجموعه حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد به جمع‌خوانی آیاتی از سوره مبارکه انسان به تقلید از استاد عبدالفتاح شعشاعی پرداختند. مجموعه سبیل‌الرشاد یک گروه جمع‌خوانی هفتاد نفره دارد که در برنامه‌هایی همچون مسابقات بین‌المللی و برنامه تلویزیونی محفل نیز اجرا داشته‌اند. اعضای این گروه در جلسه هفتگی مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد به تمرینات هفتگی می‌پردازند.

در ادامه این جلسه شاهد اجرای گروه دوم سبیل‌الرشاد بودیم، اعضای این گروه قاریان با ویژگی صدای زیر هستند که در اجرای خود به تلاوت سوره الحاقه مصطفی اسماعیل پرداختند. تلاوت محمدحسین یعقوبی، به سبک استاد مصطفی اسماعیل و مهدی رشت‌بری به سبک استاد محمد رفعت بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این جلسه سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. وی قبل از تلاوت بیش از 40 دقیقه‌ای خود، نکات و توصیه‌هایی خطاب به قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد داشت.

تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس

پرویزی با اشاره به اینکه شاهد کمتر جلسه‌ای همچون مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد در کشور هستیم، گفت: قرآن‌آموزان نوجوان باید قدر چنین جلساتی را بدانند. چنین جلسه‌ای در کشور که تعداد بالایی از قاریان نوجوان را در دل خود داشته باشد، نداریم. لذا باید قدر فضایی که در آن حضور دارید، بدانید.

پرویزی در ادامه در مورد ویژگی‌های یونس شاهمرادی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های آقای شاهمرادی، این بود که هر جا نکته‌ای می‌شنید، یا لحن جدید و آموزشی را دریافت می‌کرد، از استاد جلسه درخواست می‌کرد یک بار دیگر آن نکته را تکرار کند تا بتواند ضبط کند. این اخلاق را کمتر در بین افرادی که به جلسات می‌آیند، دیده‌ام.

در ادامه علی محرابی، مدیر مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد با اشاره به اینکه هر موضوعی را مورد توجه و تشویق قرار دهیم یک فرهنگ و یک جریان‌سازی ایجاد می‌شود، گفت: الان باید به اتفاقاتی اشاره کنیم که قبل از مسابقات عربستان برای یونس شاهمرادی رقم خورد. اتفاقاتی که نشان می‌دهد مسابقات عربستان و نتیجه‌ای که حاصل شد یک موضوع اتفاقی نبوده است.

وی در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی یونس شاهمرادی پرداخت و افزود: اهل پشتکار بسیار و مثال‌زدنی و تواضع و ادب دارد. طی حدود 9 سالی که ایشان در جلسه سبیل‌الرشاد حضور داشته است به یاد ندارم یک بار تلاوت کند و بعد از تلاوت از استاد جلسه بابت وقتی که برای تلاوت او اختصاص داده است، تشکر ویژه نکرده باشد. این نشان از ادب و متانت بالاست.

تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس

مدیر مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد تصریح کرد: یونس شاهمرادی قاری جوانی است که در مسابقات معتبر نمراتش از بسیاری از افراد بالاتر شده اما در جلسات همان افراد شرکت و ابراز شاگردی می‌کند و نکات آنها را دریافت می‌کند. این هم نمونه‌ای از ادب است.

وی با تأکید بر اینکه این قبیل اتفاقات را نباید به صورت خطی تحلیل کنیم، بیان کرد: نباید بگوییم فقط یک عامل باعث موفقیت یونس شاهمرادی در مسابقات عربستان شده است از جمله این عوامل باید به نان حلال اشاره کرد.

محرابی در ادامه به برکات کسب چنین رتبه‌ای از سوی یکی از قرآن‌آموزان مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد اشاره و اظهار کرد: یکی از برکات این اتفاق این بود که بعد از کسب رتبه در عربستان استقبال بسیار خوبی از مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد از سوی شهروندان به وجود آمد و بسیاری پیگیر زمان شروع دوره‌ها و برگزاری کلاس‌ها بودند. بنابراین جذب مردم به تلاوت قرآن از جمله اتفاقات مبارکی بود که بعد از موفقیت یونس شاهمرادی در عربستان حاصل شد.

مدیر مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد به بیان یک سری تذکرات پرداخت و گفت: یک روز همراه با دختر دو ساله‌ام به پارک رفتم، طبق معمول همیشه به سراغ سرسره رفته و از پله‌های آن بالا رفت، اما به جای اینکه از طرف سرسره پایین بیاید خود را از آن بالا پرت کرد و به زمین افتاد. خیلی فکر کردم که چرا این اتفاق افتاد، بعداً متوجه شدم دختر ما هیچ تجربه‌ای از ارتفاع و سقوط از ارتفاع نداشته و ترسی از آن هم نداشته است. پختگی افراد از منظری گاه به خاطر ترس‌های به موقع آنهاست.

وی افزود: وقتی شاهمرادی در عربستان بود به او گفتم الان عاقلانه رفتار کردن شما به این است که نگرانی‌های معقولانه‌ای در مورد اینکه «كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى» داشته باشد. این جایزه‌ای که نصیب ایشان شده ممکن است ایجاد حالتی از بی‌نیازی در او ایجاد کند که می‌تواند به گفته قرآن منجر به طغیان شود. وقتی آدم در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد مانند مثال همان سرسره باید مراقب بود تا به سقوط منجر نشود. مراقبت صدچندان و خودسازی می‌تواند مانع از این سقوط شود. زیرا کوچکترین حرکت منفی ممکن است ضرب در هزار شود و برعکس رفتارهای خداپسندانه ممکن است اثرگذاری چند ده برابری داشته باشد.

تجلیل از قاری افتخارآفرین + عکس

در بخش دیگری از این مراسم منصور کاظمی، اولین معلم قرآن یونس شاهمرادی نیز بر نقش نان حلال در کسب این موفقیت تأکید کرد و گفت: نباید از نقش پدر و مادر یونس شاهمرادی و نان حلالی که در سفره این عزیزان وجود داشته و نقش زحمات و تلاش پدر ایشان در کسب این موفقیت غافل شد.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این مراسم با اهدای تابلوفرش و جایزه نقدی از یونس شاهمرادی تجلیل شد و بعد از آن هم محسن یاراحمدی، مدرس قرآنی کشورمان به بیان نکاتی پرداخت و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در مدرسه تلاوت سبیل‌الرشاد رقم خورده است، اهمیت دادن به تقلید در این جلسه و همچنین ارائه آموزش‌های با کیفیت به قرآن‌آموزان است.

وی در ادامه به بیان نکاتی در مورد مسابقات عربستان هم پرداخت و اظهار کرد: موفقیتی که برای یونس شاهمرادی حاصل شده است نباید این تفکر را ایجاد کند که پس از راه قرآن می‌شود، پول خوبی به دست آورد. اگر بخواهید اینگونه در این مسیر حرکت کنید، درست نیست. نگاه اقتصادی به قرآن و نگاه رسیدن به شهرت از راه قرآن منطقی و اخلاقی نیست. برای رسیدن به این کارها راه‌های دیگری وجود دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۸
0
2
همچنان نهادهای قرآنی کشور در سکوت خبری
captcha