ترجمه ژاپنی قرآن و نگاه وحدت‌آفرین به کلام وحی + عکس
کد خبر: 4137162
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
محققان ناشناخته قرآنی جهان/ 33

ترجمه ژاپنی قرآن و نگاه وحدت‌آفرین به کلام وحی + عکس

ترجمه‌ ژاپنی قرآن کریم به قلم تاتسوئیچی ساوادا که در سال 2014 میلادی منتشر شد، وحدت اسلامی را اساس کار قرار داده و مبتنی بر نگاه وحدت‌آفرین و به دور از اختلاف‌افکنی مذهبی است.

به گزارش ایکنا، نخستین ترجمه کامل قرآن به زبان ژاپنی در سال 1920 به چاپ رسید. تاکنون(2015)، چهارده ترجمه از قرآن به زبان ژاپنی انتشار یافته که 10 ترجمه از آنها، کامل و چهار ترجمه به صورت ناقص و منتخب است.

مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی در راستای اهداف خود که آشناساختن مردم جهان با مفاهیم والای قرآن است، با همکاری تاتسوئیچی ساوادا که از دانش‌آموختگان دانشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیة در ایران است، موفق شد پس از 5 سال تلاش، ترجمه‌ای جدید از قرآن را به زبان ژاپنی آماده و چاپ کند.

ترجمه‌ ژاپنی قرآن کریم به قلم تاتسوئیچی ساوادا که در سال 2014 میلادی منتشر شد، با رویکرد شیعی انجام شده است. این ترجمه قرآن در مراسم سی‌ودومین جایزه کتاب سال و بیست و دومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

مترجم برای اتقان ترجمه خود از تفاسیری چون المیزان و نمونه و نیز ترجمه‌های فارسی قرآن کریم استفاده کرده است. این ترجمه قرآن در قطع وزیری و به صورت ترجمه و متن عربی در یک صفحه، انتشار یافته که در هر صفحه آیات قرآن کریم با خط عثمان طه آمده است.

ترجمه ژاپنی قرآن و نگاه وحدت‌آفرین به کلام وحی + عکستاتسوئیچی ساوادا در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

در این ترجمه تلاش شده است وحدت اسلامی اساس کار قرار گیرد و تفسیر و ترجمه آیات مبتنی بر نگاه وحدت‌آفرین و به دور از اختلاف‌افکنی مذهبی باشد.

این ترجمه جدید کوشیده است به برخی مشکلات پیش روی ترجمه قرآن برای مسلمانان ژاپنی فائق آید، از آن جمله می‌توان به نبود برخی مفاهیم در فرهنگ و اندیشه ژاپنی(مانند قیامت) و نبود برخی دستاوردهای نحوی(مانند صیغه امر) اشاره کرد.

مترجم این اثر متولد 1964 میلادی در شهر توکیو ژاپن است. وی در رشته معارف اسلامی از دانشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیة در سال 1373، فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر به عنوان مدرس و معاون شعبه آن دانشگاه در ژاپن مشغول به کار است.

ترجمه ژاپنی قرآن و نگاه وحدت‌آفرین به کلام وحی + عکس

برخی از آثار علمی مترجم عبارت است از:

ـ ترجمه قرآن مجید به زبان ژاپنی

ـ ترجمه چگونه نماز بخوانیم

ـ ترجمه و تدوین معجم الفاظ قرآن کریم

ـ ویرایش ترجمه ژاپنی مجموعه 51 درس اصول عقاید اثر آیت‌الله مکارم شیرازی

ـ ویرایش ترجمه ژاپنی مجموعه 79 درس اصول عقاید اثر آیت الله موسوی لاری

ـ ویرایش ترجمه ژاپنی کتاب عرفان اسلامی اثر آیت الله شهید مرتضی مطهری

ـ ویرایش ترجمه ژاپنی کتاب حدیثی اصول کافی

ـ ویرایش ترجمه ژاپنی نامه مالک اشتر

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha