ساختار کنونی تشویق به فرزندآوری ناکافی است
کد خبر: 4141061
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

ساختار کنونی تشویق به فرزندآوری ناکافی است

استاندار کردستان ساختار کنونی تشویق به فرزندآوری را ناکافی و ناقص دانست و گفت: باید رویکرد اقناعی در پیش بگیریم و همچنین در این مسیر راه‌های تکراری و آزموده شده را رها کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیروز، 24 اردیبهشت در جلسه قانون جوانی جمعیت استان کردستان موضوع جوانی جمعیت را از جمله مسائل مهم کشور دانست و گفت: نتایج اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری در آینده پدیدار خواهد شد.

وی با بیان اينکه باید کارهای ویژه‌ای در خصوص جوانی جمعیت را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در این راه باید از تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای استفاده شود تا بتوان به راهکاری مؤثر دست پیدا کرد.

استاندار کردستان با بیان اينکه تنها تمرکز بر زوج‌های جوان و تشویق آنان به فرزندآوری کاری از پیش نخواهد برد، بیان ‌کرد: دامنه فرهنگ‌سازی‌ها باید به نسل‌هایی که هنوز ازدواج نکرده و یا در دوران پیش از ازدواج قرار دارند گسترش پیدا کند.

وی ساختار کنونی تشویق به فرزندآوری را ناکافی و ناقص دانست و گفت:  باید رویکرد اقناعی در پیش بگیریم و همچنین در این مسیر راه‌های تکراری و آزموده شده را رها کنیم.

زارعی‌کوشا با بیان اينکه متأسفانه طی سالیان گذشته شاهد کارهای سطحی و بی‌اثر بوده‌ایم، افزود:  خیلی از کارهای رسانه‌ای انجام گرفته در این رابطه بی اثر و کم رمق بوده‌اند و نتوانسته‌اند اقناعی در جامعه ایجاد کنند.

وی در پایان یادآور شد: ظرفیتی در بانک‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری ایجاد شده که استان باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

انتهای پیام
captcha