هشدار اتحادیه مساجد فرانسه نسبت به گسترش اسلام‌‌هراسی
کد خبر: 4145906
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

هشدار اتحادیه مساجد فرانسه نسبت به گسترش اسلام‌‌هراسی

اتحادیه مساجد فرانسه با اشاره به افزایش اسلام‌هراسی نسبت به حملات احتمالی علیه مسلمانان هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه جورنال 24، مجمع عمومی اتحادیه مساجد فرانسه در بیانیه جدیدی اتهامات تحریک‌آمیز مربوط به نفرت پراکنی علیه مسلمانان مندرج در شماره ویژه مجله راستگرای «جبهه مردمی» را رد کرد.

در این بیانیه بار دیگر بر رد هر گونه افراط‌گرایی از هر طرفی که باشد تأکید شده است. همچنین تصریح شده است که این اتحادیه در برابر دستگاه قضایی فرانسه از کسانی که در جهت نفرت پراکنی علیه مسلمانان فعالیت می‌کنند شکایت خواهد کرد؛ چرا که مطالبی که در این خصوص منتشر می‌شود تهدیدی خطرناک برای سلامت فیزیکی و امنیت شهروندان مسلمان فرانسوی است.

در پایان این بیانیه نسبت به تکرار قتل عام «کریست چرچ» در نیوزیلند علیه مسلمانان فرانسه ابراز نگرانی شده است.

شایان ذکر است کشتار فجیع در نیوزیلند (مارس 2019) که بر اثر آن ۵۱ نفر از مسلمانان جان باختند از سوی یکی از افراط گرایان انجام شد که همان ایده‌های مجله «جبهه مردمی» و همان نظریه ادعایی «جایگزینی» (جایگزین کردن شهروندان مسلمان کشور با شهروندان مسیحی و غیرمسلمان) را داشت. 

مسلمانان فرانسه در معرض حملات خصمانه سیستماتیکی قرار دارند که حتی نهادهای رسمی مسلمانان از جمله «شورای دیانت اسلامی» نیز از آن در امان نبوده‌اند.

شورای دیانت اسلامی 20 سال پیش تأسیس شد و ریاست آن را محمد الموساوی – که اصلیتی مراکشی دارد - بر عهده دارد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در فوریه 2023 بدون توجیه روشن و بدون مراجعه به قوه قضائیه فرانسه تصمیم خودسرانه انحلال این شورا را صادر کرده بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha