جمعیت قرآنیان گیلان مردم را به پویش «حضور در محافل قرآنی» دعوت کرد
کد خبر: 4151985
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

جمعیت قرآنیان گیلان مردم را به پویش «حضور در محافل قرآنی» دعوت کرد

جمعیت قرآنیان استان گیلان در پی محکومیت اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم در کشور سوئد طی بیانیه‌ای عموم علاقمندان به قرآن کریم را به پویش «حضور در جلسات و محافل قرآنی» در طول هفته قرآن استان گیلان دعوت کرد.

محکومیت اهانت به قرآن

به گزارش ایکنا از گیلان، جمعیت قرآنیان استان در پی اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم در کشور سوئد طی بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام شنیع، خواستار برخورد قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت گستاخ سوئد و انجام اقدامات قانونی و مؤثر در این خصوص شد و با توجه به نامگذاری عید غدیر تا روز مباهله به عنوان هفته قرآن و عترت گیلان توسط شورای فرهنگ عمومی استان، عموم علاقمندان به قرآن کریم را به پویش «حضور در جلسات و محافل قرآنی» در طول این هفته دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ»

اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم با مجوز و چراغ سبز دولت‌های غربی و اینک توسط عنصری فریب خورده و مرتد با مجوز دولت سوئد اگر چه از منظر همه مسلمانان و مؤمنان و انسان‌های شریف و آزاده محکوم بوده اما نشانگر عجز و شکست استکبار جهانی و اسلام ستیزان در برابر حقیقت قرآن عظیم است.

حقایق قرآن کریم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به تعبیر امام خمینی(ره) انفجار نور بود دنیای مادی و تحت سلطه دین‌ستیزان را با چالش جدی مواجه کرد و هم اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از این فجر نورانی آنان را در آستانه شکست قطعی و اضمحلال قرار داده است.

فزونی گرایش به اسلام در اروپا و احتمال تبدیل شدنش به دین اول اروپای لائیک و سکولار، حقیقتی است که نظام سلطه با آن مواجه و در برابر آن احساس شکست می‌کند؛ لذا دست‌های کثیفش را به اقدامات پلید و ابلهانه‌ای نظیر اهانت به مقدسات اسلامی از جمله؛ اهانت به شخصیت پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم آلوده تر می‌کند و این حرکات مذبوحانه نشان‌دهنده وحشت سران نظام سلطه از واقعیت سقوط و شکست امپراتوری سکولارغرب است.

توهین به ساحت قدسی قرآن کریم اگرچه از استیصال نظام سلطه است اما مسلمانان و البته هیچ انسان شریف و حق طلبی نمی‌تواند به‌راحتی از آن بگذرد و یا نسبت به آن کوتاهی و سکوت کند.

از این رو جامعه قرآنی استان گیلان همراه با دیگر قرآنیان غیور ایران اسلامی و همپای همه مسلمانان و آزادگان جهان، ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع، خواستار برخورد قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت گستاخ سوئد و انجام اقدامات قانونی و مؤثر می‌باشد و یادآور می‌شود، ملاحظات دیپلماتیک نباید ذره‌ای در واکنش اصولی و قاطع دولت مردمی و انقلابی ایران تأثیر داشته باشد.

همچنین انتظار امت اسلامی از دولتمردان جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی، اتخاذ مواضع صریح و قاطع، همراه با اقدامات عملی مؤثر در برابر دولت‌های گستاخ غربی و اقدامات توهین آمیز آنان به مقدسات اسلامی است.

جمعیت قرآنیان گیلان، عموم علاقمندان به قرآن کریم، خصوصا شهروندان گیلانی را در هفته آینده از 16 تا 23 تیرماه که به نام هفته قرآن و عترت گیلان مصوب و مزین شده است، دعوت به حضور در محافل و جلسات قرآن در همه شهرهای گیلان می‌نماید، تا ان‌شاءالله در پویشی که جهت ادای دین نسبت به قرآن کریم و عرض عشق و ارادت به ساحت مقدس کتاب مقدس‌مان برپا شده مشارکت نماییم.

زنده باد قرآن و نابود باد دشمنان قرآن

جمعیت قرآنیان استان گیلان

انتهای پیام
captcha