دارالقرآن اوقاف در اختیار جامعه قرآنی کردستان قرار می‌گیرد
کد خبر: 4165928
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

دارالقرآن اوقاف در اختیار جامعه قرآنی کردستان قرار می‌گیرد

استاندار کردستان گفت: در راستای ساماندهی و احیای فعالیت‌های قرآنی استان دارالقرآن اوقاف در اختیار جامعه قرآنی کردستان قرار می‌گیرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در راستای آشنایی بیشتر با دغدغه‌ها، مشکلات و مسائل پیش‌روی جامعه قرآنی استان تاکنون سه نشست و دیدار با حضور فعالان و پیشکسوتان قرآنی استان در استانداری کردستان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف و توسعه روزافزون فرهنگ قرآنی باید جامعه قرآنی انسجام، تعامل و اتحاد بین خود را بیشتر کنند، افزود: در راستای ساماندهی و احیای فعالیت‌های قرآنی استان دارالقرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در اختیار جامعه قرآنی قرار می‌گیرد.

استاندار کردستان بیان کرد: در راستای احیای هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در سفرهای شهرستانی برنامه نهایی سفر تحت عنوان یک محفل قرآنی با حضور قراء استانی و شهرستانی در سطح یکی از مساجد آن شهر برگزار می‌شود که اولین محفل قرآنی در شهر یاسوکند برگزار شد.

وی افزود: این محفل قرآنی که با حضور مسئولان استانی و قراء استانی و شهرستانی برگزار می‌شود لذا بیشتر مورد استقبال مردم و  جامعه قرآنی قرار می‌گیرد و این امر از یک سو موجب احیای جایگاه و کارکرد مسجد شده و از سوی دیگر زمینه برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم در مسجد فراهم می‌شود.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: در اولین محفل قرآنی شهر یاسوکند استقبال و حضور در این محفل قرآنی بسیار چشمگیری و قابل توجه بود که این حضور گسترده مردم در مسجد موجب شگفتی حتی امام جماعت مسجد شده بود لذا این امر در اولویت برنامه‌های سفرهای شهرستانی قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری محفل قرآنی با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو طی هفته گذشته در استان کردستان گفت: براساس نشستی که با رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو صورت گرفت، قول مساعد دادند تا در دیدار رهبری ماه رمضان آینده با مقام معظم رهبری دو نفر از قراء استان حضور داشته باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در راستای رفع مسائل و مشکلات جامعه قرآنی پای کار هستند، بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان آمادگی خود را برای هزینه در بخش توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی تأکید کرد: جامعه قرآنی باید اختلافات ما بین خود را کنار گذاشته و برنامه‌های قرآنی اجرایی خود در طول یک سال را مشخص کرده و به اداره اوقاف و امور خیریه استان اعلام کنند و این اداره هزینه‌های لازم برای برگزاری این برنامه‌ها را در اختیار جامعه قرآنی قرار خواهد داد و استانداری هم به نوبه خود حمایت لازم را از جامعه قرآنی خواهد کرد.

زارعی‌کوشا در پاسخ به این سؤال که اتحادیه مؤسسات قرآنی از سوی ادارات و دستگاه‌های استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، یادآور شد: به نظر بنده اگر دارالقرآن کریم در اختیار جامعه قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی قرار گیرد، جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نتیجه سایر مؤسسات حول محور اتحادیه فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha