فرهنگ کُردی بخشی از اطلس فرهنگ ایرانی - اسلامی است
کد خبر: 4169470
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

فرهنگ کُردی بخشی از اطلس فرهنگ ایرانی - اسلامی است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ کُردی بخشی از اطلس فرهنگ ایرانی - اسلامی است، افزود: راهبرد امروز دشمن تضعیف هویت ملی است و دشمن روی فرزندان ما برای تضعیف و نابودی هویت ملی برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۶ شهریور در نشست مدیران مدارس سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در محل اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با تبریک پیشاپیش آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدوارم امسال سالی پر از موفقیت در سایه تلاش و زحمات فرهنگیان و معلمان در استان کردستان باشد.

وی ضمن خدا قوت به فعالیت چشمگیر و خدمت صادقانه بیش از ۲۳ هزار معلم شاغل در آموزش و پرورش استان کردستان، کسب موفقیت‌ها و افتخارات در همه حوزه‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها و کنکور سراسری را مورد تحسین قرار داد و افزود: امیدواریم درخشش استعداد‌ها و تلاش مستمر اساتید حوزه آموزشی در راستای نیل به دستاوردهای علمی و فرهنگی دانش آموزان کردستانی همواره تداوم داشته باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه معلمان و مدیران به جهت مدیریت نیروی انسانی کارآمد و انسان‌سازی مهم‌ترین رسالت را بر عهده دارند، بیان کرد: دانش‌آموزان و جوانان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌های جوامع هستند و توجه به این امر خطیر مسئولیت فرهنگیان را دوچندان می‌کند.

وی بیان اینکه صدقات جاریه در فرهنگ دینی ما به کرات مورد تأکید قرار گرفته است، ماندگارترین صدقه جاریه را انسان سازی و آموزش در راستای ساختن انسانی با کمالات توصیف کرد و افزود: کار معلمان در جهت‌دهی به دانش‌آموزان رسالتی بزرگ و ادامه راه انبیاء و اولیای الهی است.

زارعی‌کوشا با اشاره به ظرفیت بالای استعدادهای درخشان در استان کردستان به رغم امکانات محدود نسبت به برخی استان‌های دیگر اظهار کرد: تبعیض مثبت و نگاه ویژه به استان مدنظر ما و مدیران در سطح کشور است.

وی بیان اینکه آمار و اطلاعات مؤید نگاه ویژه دولت به کردستان در سنوات اخیر است ادامه داد: فراهم کردن بستر و و زمینه‌‌ی مساعد در راستای استفاده از فرصت‌های طلایی بدون توجه به حاشیه‌سازان، وظیفه همه مدیران جهت ساختن استانی توسعه یافته است.

استاندار کردستان با اشاره به ارتقای استان در شاخص‌های عمرانی و دیگر حوزه‌ها افزود: در سال ۱۴۰۰ لایحه بودجه که تقدیم مجلس شد کردستان رتبه ۲۴ کشوری را داشت اما امسال این شاخص با ۱۴ رتبه افزایش،  رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به جلسات و هم اندیشی‌هایی که در سطح کشور و وزارت خانه ها به صورت هفتگی با وزرا و رؤسای سازمان ها برگزار می‌شود، افزود: با رایزنی‌های گسترده نگاه ویژه نسبت به استان شکل گرفته است و ماهم از این فرصت تا سرحد توان استفاده می‌کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت هویت ملی، گفت: تعامل گفتمانی و اجتماعی در راستای تقویت هویت ملی  و پاسداشت این مهم در سطح مدارس مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کُردی بخشی از اطلس فرهنگ ایرانی - اسلامی است، افزود:  راهبرد امروز دشمن تضعیف هویت ملی است و  دشمن روی فرزندان ما برای تضعیف و نابودی هویت ملی برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند.

زارعی کوشا اظهار کرد: در تمام کشورهایی که خود را مهد آزادی و تمدن می‌دانند، پرچم، سرود و سایر نمادهای ملی را خط قرمز خود می‌دانند ، برای ما هم از مهم‌ترین رسالت‌ها حفاظت و تعمیق احترام به این مؤلفه‌ها خصوصا در مدارس است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم با حضور رییس جمهور از دوهزار واحد آموزشی جدید و نوسازی شده بهربرداری شد که ۸۵ پروژه آموزشی در قالب ۳۲۶ کلاس درس با زیر بنای ۳۲هزار و ۴۹۷ متر مربع مربوط به استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha