بازدید معاون رئیس‌جمهور از موزه بزرگ صدرالعلمای یزد
کد خبر: 4176536
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

بازدید معاون رئیس‌جمهور از موزه بزرگ صدرالعلمای یزد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن بازدید از پروژه بزرگ صدرالعلمای یزد، بر تسریع اقدامات و فعالیت‌ها برای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

بازدید معاون رئیس‌جمهور از موزه بزرگ صدرالعلمای یزدبه گزارش ایکنا از یزد، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز، 27 مهرماه در ادامه سفر به استان یزد و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام این استان، از پروژه موزه بزرگ صدرالعلما بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های حوزه گردشگری را عاملی برای جذب گردشگر برای شهر جهانی یزد برشمرد و گفت: برای تکمیل پروژه‌های مهم حوزه گردشگری استان یزد و تأمین اعتبار برای این پروژه‌ها با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مذاکره و سعی می‌کنیم با تخصیص اعتبار مناسب هرچه سریعتر این پروژه‌ها که نقشی هویتی در شهرهایی مثل یزد دارند، تکمیل و در معرض بازدید مردم قرار گیرد.

یادآور می‌شود پروژه موزه صدرالعلمای یزد با مشارکت دانشگاه هنر آلمان در حال انجام است. احداث این پروژه بزرگ در زمینی به متراژ 12 هزار مترمربع پیش‌بینی شده است که تاکنون حدود 65 درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل آن به حدود 50 میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

معاون رئیس‌جمهور همچنین دو واحد بوم‌گردی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان را افتتاح کرد. یکی از این بومگردی‌ها با سرمایه‌گذاری 81 میلیارد ریال و در مساحتی به متراژ 315 متر و زیربنای 115 مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بومگردی دیگر نیز با سرمایه‌گذاری ۸.۵ میلیاردتومان با مساحت ۴۸۰ متر و زیربنای ۳۰۰ متر مربع افتتاح شد.

یادآور می‌شود بافت تاریخی شهر یزد در سال 1384 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در 18 تیرماه سال ۱۳۹۶ نیز از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی بشری به ثبت رسید و با این افتخار ماندگار از تاریخ و هنر غنی ایرانیان، دروازه‌ای دیگری به روی جهانیان گشوده شد که افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای بوم‌گردی در دل بافت تاریخی باعث زنده ماندن این بافت می‌شود و نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

انتهای پیام
captcha