مرتضی شعبانی خدمات ارزشمندی برای جامعه قرآنی داشت
کد خبر: 4177312
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

مرتضی شعبانی خدمات ارزشمندی برای جامعه قرآنی داشت

محمود مسگریان گفت: زنده‌یاد استاد شعبانی خدمات ارزشمندی برای جامعه قرآنی داشت، از جمله آنها می‌توان به چندین جلد قرآن‌های کتابت شده اشاره کرد که نمونه‌ای از آنها به مقام معظم رهبری و خانواده شهید قاسم سلیمانی هدیه شد.

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان، امروز، اول آبان‌ماه در مراسم یادبود و بزرگداشت مرتضی شعبانی، خوش‌نویس و کاتب قرآن همدانی اظهار کرد: بزرگداشت مردان بزرگی همچون استاد شعبانی برای این است که از علم و آثار آنها بهره‌ بگیریم و تحول و دگرگونی در وجود خودمان ایجاد کنیم، با الگو قرار دادن این مردان بزرگ نسل بعد از خود را این‌گونه تربیت کنیم.

وی افزود: استاد شعبانی تمام عمر خود را در خدمت به جامعه گذاشت و با عشقی که به آل‌الله داشت توانست در صحنه کتابت قرآن که هنر مقدسی در کشور است خدمتگزاری و کتاب وحی را نگارش کند و جا پای مولای خود امیر‌المؤمنین(ع) که اولین کاتب قرآن بود، بگذارد.

مسگریان با اشاره به اینکه درگذشت این مرد بزرگ برای شهر همدان و خوشنویسان همدان غم بزرگی بود، گفت: این هنرمند قرآنی، انسانی فرهیخته و ارزشمند، و افتخار شهر همدان بود، امیدواریم این مردان همیشه یادشان پابرجا باشد و برای ما درسی باشد که قدر این‌گونه افراد که در جامعه وجود دارند را بدانیم و در زمان حیاتشان نامی از آنها برده شود.

وی تصریح کرد: استاد شعبانی سال‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و همچنین توانست خدمات ارزشمندی برای جامعه قرآنی داشته باشد از جمله قرآن‌هایی که به خطوط مختلف کتابت کرد و نمونه‌ای از آنها به مقام معظم رهبری و خانواده شهید قاسم سلیمانی تقدیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مرتضی شعبانی همواره عامل به قرآن بود، بیان کرد: شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری همدان قدردان افرادی است که در راستای اهداف ارزشمندی که شهدا و امام(ره) برای ما ترسیم کردند، مشغول خدمت به این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در دنیا رتبه اول چاپ در بین سایر کتب را دارد، گفت: یکی از مصادیق حفظ آیات الهی، کتابت قرآن است، افرادی همچون استاد شعبانی عواملی هستند برای عمل به این آیه که خداوند مژده داده «إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ؛ ما خود، ذكر قرآن را فرو فرستاده، خود نگهبانان آن هستيم.»

یادآور می‌شود، استاد مرتضی شعبانی، از اساتید برجسته خوشنویسی همدان در طی حیات خود چهار مصحف شریف با خط‌های «نسخ عثمان طه»، «نسخ نی‌ریزی»، «ریحان» و «نستعلیق» را از خود به یادگار گذاشته است؛ اولین کتابت قرآن این هنرمند همدانی هدیه به شهدای همدان شد که در تالار قرآن همدان نگهداری می‌شود، یکی دیگر از مصحف شریف او به خانواده شهید قاسم سلیمانی هدیه شد و کتاب دیگر که با خط ریحان به نگارش درآمد تحویل آستان قدس رضوی شد، آخرین کتابت مصحف شریف این خوشنویس همدانی با خط نسخ عثمان طه هدیه به رهبر معظم انقلاب شد؛ وی هم‌چنین آثار نفیسی را به حرمین امام رضا(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هدیه کرده است. استاد شعبانی ۲۱ اسفندماه سال 1401 پس از تحمل بیماری به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام
captcha