استاد شعبانی نام خود را با کتابت مصحف قرآن در هنر ایران ماندگار کرد
کد خبر: 4177373
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

استاد شعبانی نام خود را با کتابت مصحف قرآن در هنر ایران ماندگار کرد

قائم مقام انجمن خوش‌نویسان گفت: استاد شعبانی چهار بار با خطوط مختلف قرآن را کتابت کرد، خلاصه ۵۳ سال زحمت وی در عرصه خوشنویسی در سه چهار سال آخر عمرش با کتابت این مصحف‌های قرآن نمایان شد و نام خود را در هنر ایران ماندگار کرد.

علی اشرف صندوق‌آبادی، قائم مقام انجمن خوش‌نویسانبه گزارش ایکنا از همدان، علی اشرف صندوق‌آبادی، قائم مقام انجمن خوش‌نویسان امروز اول آبان‌ماه، در مراسم یادبود و بزرگداشت استاد مرتضی شعبانی، خوش‌نویس و کاتب قرآن همدانی اظهار کرد: اگر اخباری از گذشتگان هست نشان از کتابت کاتبان حوزه خوش‌نویسی است که ادبیات، تاریخ، فرهنگ و‌ تمدن ما را انتقال دادند، همچنین خوش‌نویسان افتخارات کتابت قرآن را نیز دارند.

وی افزود: کاتبان، گنجینه‌های فرهنگ و هنر را حفظ کردند و به نسل آینده انتقال دادند، خوش‌نویسی اول مایه بهجت درونی خود خوش‌نویس می‌شود به این دلیل که وقتی اثری را خلق می‌کند در مقام خالق قرار می‌گیرد و زمانی که اثر خود را می‌بیند نشاط درونی برای او اتفاق می‌افتد، این بهجت درونی به مخاطب انتقال پیدا می‌کند و مایه نشاط و شادابی می‌شود، چیزی که در جامعه امروز ما کم است.

صندوق آبادی با اشاره به اینکه انسان باید اول مصفا شود تا بتواند هم توفیق پیدا کند و دستگیری داشته باشد، تأکيد کرد: ریشه این توفیقات استاد شعبانی که در چند سال اخیر عمرش روزی تقریبا ۲۰ ساعت با عشق به کتابت مشغول بود این است که این هنرمند قرآنی راه خود را پیدا کرده و عشقی که به مولا و قرآن داشت باعث بهجت درونی او شد و آثار ارزشمندی را به جامعه هنرمندان تقدیم کرد.

وی ادامه داد: عشق، علاقه و همت بلند مرتضی شعبانی به هنر خوش‌نویسی نتیجه‌اش کتابت چهار جلد قرآن کریم که کاری ارزشمندی است می‌شود؛ این مراسم ضمن تکریم این استاد بزرگ از فرهنگ، هنر، معنویت، فرهنگ قرآنی و فرهنگ عاشورایی نیز تکریم کنیم، بنابراین وظیفه فرهنگی، اعتقادی و باوری همه ماست که این افراد بزرگ و برجسته را در جامعه به عنوان الگو معرفی کنیم.

قائم مقام انجمن خوش‌نویسان با تأکید بر اینکه امروز مشکل جامعه ما معرفی نکردن الگوی مناسب است، بیان کرد: متأسفانه ما متولیان فرهنگی از معرفی الگوهایمان به جوانان غافل بوده‌ایم، معرفی این الگوها یک سرمایه‌گذاری در جامعه است.

وی گفت: استاد شعبانی چهار بار با خطوط مختلف قرآن را کتابت کرد، خلاصه ۵۳ سال زحمت وی در عرصه خوشنویسی در سه چهار سال آخر عمرش با نوشتن این قرآن‌ها نمایان شد و نام خود را در هنر ایران ماندگار کرد.

انتهای پیام
captcha