همبستگی و همدردی ۷۷۰ نوگل قرآنی ودجا با کودکان غزه + فیلم
کد خبر: 4177495
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

همبستگی و همدردی ۷۷۰ نوگل قرآنی ودجا با کودکان غزه + فیلم

دومین جشنواره هزار نوگل قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی دارالقرآن این وزارتخانه امروز، دوم آبان‌ماه با بیش از ۷۷۰ خردسال با همدردی و همبستگی با کودکان غزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جشنواره هزار نوگل قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) از سوی دارالقرآن این وزارتخانه و با مشارکت سازمان عقیدتی - سیاسی ودجا، امروز، دوم آبان‌ماه به میزبانی اداره نصر در سالن همایش‌های امام علی(ع) شهرک امام خمینی(ره) ودجا برگزار شد.

این همایش که با حضور مسئولان و فرماندهان و رؤسای ادارات عقیدتی -  سیاسی همراه بود، بیش از ۷۷۰ نفر از قرآن‌آموزان چهار تا شش سال مهد قرآن‌های ودجا شرکت کردند.


بیشتر ببینید؛

گزارش تصویری همبستگی نوگلان مهدقرآن وزارت دفاع


در ادامه این مراسم، گروه حاملان قرآن با حضور در جایگاه به هم‌خوانی سوره عادیات پرداختند و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام دختران و پسران خردسال بر روی جایگاه، همراه بود.

فواصل این برنامه با اجرا و همخوانی شعرها و سروده‌های حماسی، از غزه درود می‌فرستیم و ... رنگ حمایت و همدردی این خردسالان و مربیان را با مردم فلسطین پررنگ‌تر کرده بود. 

بنابر گزارش ایکنا، سپس حجت‌الاسلام یساقی، رئیس عقیدتی - سیاسی هوافضا به بیان سخنانی پرداخت و گفت: مایه خوشحالی است که در شرایط امن کشورمان، برنامه‌های قرآنی را اینگونه پرقدرت پیش می‌بریم.

وی ضمن ابراز همدردی با ظلمی که بر مردم غزه و فلسطین توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل، وارد شده است، افزود: اینگونه جنایت‌های اشغالگران و بمباران زنان، مردان و کودکان در روزهای متوالی اخیر، اوج قساوت و بی‌رحمی آنان را به مردم جهان نشان داد که باعث اتفاقات غم و اندوه شده است. 

یساقی بیان کرد: افتخار کنید که در این چنین سنی دل‌هایتان را به قرآن سپرده‌اید و در این راه قدم گذاشته‌اید. این افتخاری برای شما و والدین و ماست و امید است با استمرار در این راه شاهد تربیت نسل قرآنی، حاملان، تالیان، حافظان و مدرسان قرآن باشیم.

وی ادامه داد: سعی کنید تا همواره آموزه‌های قرآنی و آموخته‌هایتان از مفاهیم آیات و سوره‌ها را در زندگی با اطرافیانتان رعایت کنید تا همیشه در پناه قرآن از بدی‌ها دور باشید و دور بمانید.

در بخش دیگر این مراسم نحوه تدریس و آموزش در مهدهای قرآن‌های وزارت دفاع به صورت نمادین نمایش داده شد و کلیپی از روند فعالیت ۱۵ مهد قرآن که در تهران، شهرستان‌های تهران، اصفهان، شیراز، شاهین‌شهر، درود و... است و طی آن ضمن فراگیری الفبای قرآنی و حفظ سوره‌های کوتاه قرآن، کاربرگ‌های علوم و ریاضی با بازی و نشاط آموزش داده می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام آقاجانپور، رئیس عقیدتی - سیاسی ودجا به سخنرانی پرداخت و گفت: این لحظات یکی از به‌یادماندنی‌ترین برنامه‌های وزارت دفاع است که با حضور شما نوگلان به عنوان حافظ و قاری قرآن مزین شده است. این جشنواره در راستای همدردی کودکانه غزه برگزار شد و ان‌شاءالله خداوند غره و فلسطین را پیروز کند.

وی با اشاره به اینکه شما نوگلان با تلاوت قرآن، محیط خانه و زندگی را نورانی می‌کنید، افزود: قرآن در هر مکانی که تلاوت شود، آنجا را نورانی می‌کند و قرآن از هر لسانی که قرائت شود، قلب آن فرد را نورانی می‌کند. امروز، اجتماع نونهالان قرآنی است و مراسم متعلق به شماست. تشکر می‌کنم از شما اساتید و مربیان که این کارهای ارزشمند را در امر آموزش و تعلیم خردسال با این دقت و صبر انجام می‌دهید.

آقاجانپور اضافه کرد: وزارت دفاع این افتخار را دارد که ۱۵ مهد قرآن و ۱۷ مدرسه آموزشی تخصصی قرآنی در سراسر  کشور دارد و حدود ۶۰ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع در طرح‌های قرآنی شرکت می‌کنند. 

وی افزود: ما نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی اهمیت می‌دهیم چون قرآن نسخه شفابخش برای زندگی تمام ما است، «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا». بنابر این تنها راه نجات و برون‌رفت از مشکلات، تمسک و رجوع به قرآن است. قرآن ما را به فلاح و رستگاری و حیات طیبه می‌رساند. 

آقاجانپور بیان کرد: کودکان، زنان و مردان در غزه و فلسطین در مدارس و منازل و مساجد و پناهگاه‌ها بدون هیچ گناهی، آماج حمله دشمنان و بمباران شدند و خانه‌ها و مدارس آنها را ویران و آنها را قطعه قطعه کردند و صدای فریاد ناله کودکانه‌شان بلند شد. از خودمان می‌پرسیم این کودکان برای چه کشته شدند «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَت» ... به چه گناهی بدن‌هایشان قطعه قطعه شد و زیر آوار ماندند؟ چراکه می‌خواستند در سرزمین و خانه و کاشانه خود زندگی کنند و آنها می‌خواهند اینها را از زمین‌هایشان بیرون کنند. 

وی ادامه داد: امروز با وجود اینکه در عصر پیشرفت و تمدن هستیم، اما کشورهای مدعی حقوق بشر، نیز در مقابل این جنایات نه فقط سکوت کردند، بلکه از ظالمان نیز حمایت می‌‌کنند. همانطور که رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل سفر می‌کند و می‌گوید ما در کنار این جنایتکاران هستیم.

رئیس عقیدتی - سیاسی ودجا با تاکید بر اینکه روزی در جبهه مبارزه حق علیه باطل، حق پیروز می‌شود، بیان کرد: یزیدیان بی‌رحم بودند، آب را بر روی فرزندان امام حسین(ع) بستند و ... امروز نیز این وضعیت در غزه و فلسطین تکرار شد. آنها به بچه‌ها هم رحم نکردند و آنها را آماج رگبار گلوله، بمب‌ها و موشک‌باران‌ها قرار داده و می‌دهند.

وی تاکید کرد:  این وعده الهی است «وَ يُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ‌». باور کنید به زودی بساط ظالمان و سردمداران نظام سلطه برچیده می‌شود و ما در قدس شریف حضور پیدا می‌کنیم و به رهبری امام خامنه‌ای نماز اقامه می‌کنیم و صبح پیروزی نزدیک است، «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ».

حسن ختام این برنامه تجلیل از مربیان مهدهای قرآن بود. از حاشیه‌های این همایش می‌توان به فضای شاد، اجرای عموروحانی، جُنگ‌های کودکانه، مسابقه و اهدای جوایز و قصه‌گویی، سرود سلام فرمانده و اوریگامی و طرح‌سازی با قیچی وکاغذ اشاره کرد.

یادآور می‌شود، اولین جشنواره هزار نوگل قرآنی ودجا در سالن همایش‌ امام علی(ع) پیش از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ برپا شد.

انتهای پیام
captcha