حرکت در مسیر تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عمل به آیین نامه اجرایی آن است
کد خبر: 4177911
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

حرکت در مسیر تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عمل به آیین نامه اجرایی آن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان مدیریت مدارس را به عنوان رکن تحول در آموزش و پرورش و مدرسه معرفی کرد و با اشاره به آیین‌نامه اجرایی مدارس گفت: حرکت در مسیر تحول، نیازمند عمل به آیین‌نامه اجرایی و مطالعه دقیق و تبیین هدفمند آن است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، سوم آبان نشست مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان قروه، مدیریت مدارس را به عنوان رکن تحول در آموزش و پرورش و مدرسه معرفی کرد و با اشاره به آیین‌نامه اجرایی مدارس گفت: حرکت در مسیر تحول، نیازمند عمل به آیین‌نامه اجرایی و مطالعه دقیق و تبیین هدفمند آن است.

وی مدیریت در برهه فعلی را دارای اجر مضاعفی دانست و با بیان اینکه مدیر مدرسه می‌تواند تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کند، افزود: بسیاری از مشکلات با پیگیری خستگی‌ناپذیر و تدبیر مدیران مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان سند تحول بنیادین را برخاسته از یک تدبیر و اقدام جدی در عرصه تعلیم و تربیت ذکر و ‌اظهار کرد: سندی که پس از ۲۰ سال به ثمر نشست، نیازمند اقدام جدی در امر پیاده‌سازی آن است.

وی بر عدم فراموشی این سند تاکید کرد و پیشرفت کشور در عرصه تعلیم و تربیت را در گرو انسجام درونی در مدارس برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

ناظمی‌جلال با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد، بخشی از این آیه را دربردارنده یک پیام‌ مهم در زمینه تغییر اوضاع بیان کرد و قانون سرنوشت‌ساز و حرکت‌آفرین در زندگی فرد و جامعه را حرکت از خود او دانست.

دبیر شورای آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بی‌اعتنایی نسبت به دانشگاه فرهنگیان باعث ایجاد بحران‌هایی در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مهرماه سال جاری بسیاری از مشکلات در این زمینه حل، و کمبود نیروی انسانی جبران شده است.

وی به طرح شهید سلیمانی در ایجاد فضاهای ورزشی مدارس استان اشاره کرد و گفت: با دستاورد بزرگ خواندن آن، ایجاد ۵۹ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان را از برکات کم‌نظیر این طرح توصیف کرد.

ناظمی جلال همچنین به استمرار این طرح بزرگ در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴۰ پروژه دیگر نیز در استان تعریف می‌شود.

وی پرداخت معوقات، رتبه بندی فرهنگیان، برگزاری مرحله کشوری جشنواره‌ها، رتبه‌های تک‌رقمی، مدال‌های جهانی المپیاد و مسابقات ورزشی را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش کردستان در سال گذشته بیان کرد.

یادآور می‌شود؛ در ابتدای این نشست، نمایندگانی از مدیران مدارس به بیان مطالبات پرداخته و در یک فضای صمیمی، مشکلات مهم مدارس را با هاشم ناظمی‌جلال در میان گذاشتند.

انتهای پیام
captcha