انقلاب اسلامی استقلال عزت‌آفرین را برای ملت به ثمر رساند
کد خبر: 4197433
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
حشمت‌الله قنبری:

انقلاب اسلامی استقلال عزت‌آفرین را برای ملت به ثمر رساند

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سه مطالبه مهم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را برآورده و محقق ساخت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در بند تبهکاران جهانی و دست نشاندگان مستبدان داخلی نیستیم بلکه امروز نام ایران درس آموز زندگی و معنای آزادی در بین تمام ملت‌های دنیا است و انقلاب، استقلال عزت آفرین را برای ملت به ثمر رساند.

حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، 13 بهمن، که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک و تهنیت به شهدا و امام شهدا، گفت: تاریخ معاصر ایران، چهل و پنج سال پیش شاهد پیدایی و پیروزی انقلابی منحصر به فرد و اعجاب انگیز بود.

وی ادامه داد: در آن روزها و سال‌ها در باور کسی نمی‌گنجید که می‌شود بدون اتکا به وابستگی به قطب‌های استکباری شرق و غرب دولتی تغییر کند و حکومتی تأسیس شود و هرگز در باور سیاستمداران هیچ گاه انقلاب و نظام مبتنی بر دین قابل تصور و پیش بینی نبود. علت آن نیز این بود که استکبار شرق و غرب علی رغم تمام تفرقه‌ها در یک موضوع از وحدت واتفاق برخوردار بودند که ان این بود دین افیون ملت‌ها است و هر جا حرکتی بر پایه دینن قرار بود انجام شود آنجا باید مورد تاخت و تاز قرار می‌گرفت.

قنبری اضافه کرد: ایران نیز جزیره امن و بخشی از قلمرو سیاسی غرب به حساب می‌آید و بالغ بر 50 سال به صورت رسمی پدر و پسری به نام رضا و محمدرضا ننگ دست نشاندگی را بر پیشانی ایران نشانده بودند. مردم ایران مسلمان بودند اما مقدرات کشور در اختیار استکبار سیری ناپذیر غرب بود و میدان اداره کشور نیز در دستان پلید گروهی از افراد متملق و بی‌ریشه یهودی و بهایی بود که هر چه آن به آنها دیکته و املا می‌شد به منصه ظهور می‌رساندند.

وی افزود: در یک جمله می‌توان گفت نه تنها ملت ایران بلکه جهان معاصر درحال تحمل زشت‌ترین مظاهر جاهلیت در قالب‌های مدرن بود و تغییر دادن آن شرایط در باور کسی نمی‌گنجید. این نبود که هر کسی با جمع کردن عده و عده بتواند تغییری به وجود آورد. برای تحقق اراده الهی در این سرزمین به مرد بزرگ الهی نیاز بود که با ظهور او دنیا فهمید موسای فرعون شکن دنیای معاصر، حضرت امام خمینی(ره)  است. امام شخصیتی بی‌بدیل بود. او بود که توانست با اندیشه‌های الهی و مجاهدت‌های مؤمنانه و صادقانه مسیر تاریخ را تغییر دهد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر امام راحل به رکاب مجاهده پا نمی‌گذاشت و در خانه خود می‌ماند حتما به عنوان عالم برجسته جامع و ربانی، به اندازه کافی در نگاه مردم عزیز بود. ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که با اتکای به آنها می‌توانست نامی ماندگار در صحیفه روزگاران باشد و بماند. امام راحل در تحصیل دروس شخصیتی ژرف اندیش بوددرحالی که به فلسفه اسلامی احاطه داشت با مبانی فلسفه غرب آشنا بود.

وی تصریح کرد: ایشان از جامعیت علمی برخوردار بود و یک فیلسوف الهی و مرجع تقلیدی والا مقام بود اما در عین حال او بود که بزرگترین انقلاب را در جهان معاصر رهبری کرد و با تبعیت مردم با او نظامی بر پایه اسلام، آن هم در کشوری مهمی چون ایران تأسیس و بنیانگذاری شد.

قنبری گفت: مجموعه ویژگی‌های فردی، اجتماعی، عرفانی و سیاسی امام(ره) او را به عنوان رهبری بی‌بدیل به نمایش گذاشت. شخصیت بزرگی که با عبودیت ناب در مقابل هیچ طغیانگری سر فرود نیاورد و هیچ توطئه حساب شده‌ای او را مضطرب نمی‌کرد. امام راحل رهبری با صلابت، استوار و قاطع بود و صولتی منحصر به فرد داشت. او شخصیتی بود که سران شرق و غرب عالم را به حساب نمی‌آورد اما در مقابل محرومان و مستضعفان در اوج فروتنی و تواضع بود. امام با این عبودیت و بندگی و با این بصیرت و ویژگی‌ها بود که صاحب جان مردم شد و مردم نیز در سایه کلمه وحدت و وحدت کلمه به قلب تپنده جهان اسلام تبدیل شدند.

وی ادامه داد: پیوند نورانی امام راحل و مردم طوفانی درهم کوبنده‌تر از طوفان نوح را به وجود آورد و از روز 12 تا 22 بهمن 57 نهضت و قیام امام و مردم به انقلابی بزرگ تبدیل شد و امروز 45 سال از آن روزهای الهی سپری شده است. 45 سالی که 450 سال فتنه و توطئه به ملت بزرگ ایران و انقلابش تحمیل شد. فتنه‌هایی که برای درهم شکستن عزم‌های بزرگ کافی بود. نفوذ دادن مرموزترین جاسوسان حتی تا عالی‌ترین سطوح مدیریت کشور، تأسیس و تجهیز ده‌ها گروهک محارب و قسی القلب، تحمیل 8 سال جنگ ویرانگر با ائتلاف گسترده بین‌المللی، 45 سال تحریم گسترده بین‌المللی، بخشی از تحریم‌های نظام سلطه علیه ملت ایران بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به صیانت ملت ایران از دستاوردهاای انقلاب، اضافه کرد: از همان روزهای اول انقلاب اسلامی پیوسته شبهه افکنی می‌شد؛ دستاوردهای انقلاب برای ملت ایران چه بوده است؟ از همان روز هم مقامات کشور در سطوح مختلف برای پاسخ به این شبهات که اعتقادات مردم را نشانه گرفته بود در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام دهه فجر نشست‌های خبری برگزار می‌کردند و با رسانه‌های ارتباط برقرار می‌شد و بیلان‌هایی از عملکردها به عنوان دستاوردهایی از انقلاب اسلامی ارائه می‌شد. حاصل تلاش‌ها را در مقابل مردم نشان دادند و در میدان عمل دیدن مردم، برکات فراوانی دارد و موجب دلگرمی مردم می‌شوند اما سازندگی کشور و اصلاح امور کشور وظیفه حتمی همه دولت‌ها در همه جای عالم است و تجربه ثابت کرده است هرجا کار مردم و کشور را به آدم‌های انقلابی سپردیم، معدل تلاش‌های انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا را جا گذاشتیم و در برخی از مواقع نیز که برخی بر مصادر امور انتخاب شدند که رویکرد انفعالی داشتند و افراد انقلابی نبودند، همین انقلابی نبودن، موجب خساراتی شد.

وی اظهار کرد: اما علی رغم اینها انقلاب همچنان با عظمت و باشکوه ادامه پیدا کرد و جریان یافت. اگر می‌خواهیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم باید از مطالبات مردم هم در دوران مبارزه و هم در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت. مهم ترین و ملموس‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همان مطالباتی بود که در راهپیمایی‌های دشمن‌ شکن خود فریاد می‌زدند و هم اکنون پای آن ایستاده‌اند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».

قنبری گفت: انقلاب اسلامی این سه مطالبه مهم را برآورده و محقق ساخت. به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در بند تبهکاران جهانی و دست نشاندگان مستبد ان داخلی نیسیتم بلکه امروز نام ایران درس اموز زندگی و معنای آزادی در بین تمام ملت‌های دنیا است. انقلاب استقلال عزت آفرین را برای ملت به ثمر رساند. این دستاورد انقلاب است. از همان روزهای پیروزی انقلاب سرنوشت کشور به برکت انقلاب در دست مردم قرار گرفت. در فاصله کوتاهی با رأی مردم و رأی قاطع آحاد ملت ایران نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. کمی بعد، با انتخاب مردم، شخصیت‌های محترم از سوی ملت برای قانون اساسی تلاش کردن و به موجب قانون اساسی حق مسئولان قانونگذاری، اجرایی و اداره کننده شهر و روستاها و در جاهای بالا مجلس خبرگان رهبری به مردم سپرده شد. دستاورد از این بالاتر مگر هست. از این مرحله به بعد ما به عنوان مردمی که تمام اختیارات کشور به ما سپرده شده مسئول انتخاب اصلح، گزینش مؤمنانه منتخبان، حساسیت نشان دادن به توانمندی‌های منتخبان و در مقابل خون‌های شهدا و ارواح مطهر شهدا مسئول و ضامن هستیم. ما در برابر دل‌های مظلوم و غریبانه شهدا و جانبازان مسئول هستیم ما به حکم قرآن و اسلام باید پاسخگوی اعمال و انتخابات خود باشیم.

وی بیان کرد: ما باید با دقت و بدون تعصب افراد مؤمن را بر گرده کشور سوار کنیم. در فرایند همین سیر و سلوک اجتماعی و سیاسی بود که مشکلاتی به وجود آمد البته در موارد عظیمی نیز توفیقات بزرگی بدست آورد. هرجا مسئولیت اداره امور دستگاه‌ها به انسان‌های انقلابی، چون تهرانی مقدم‌ها سپرده شد فیض الهی همراه شد و در عرصه نظامی شاهد پیشرفت‌ها اعجاب انگیز بوده و هستیم. در سازه مهندسی، دانش هسته‌ای، طب و داروسازی این کشور به دست انقلابیون صاحب دستاوردهایی شد اما هرجا امور بدست غیرانقلابیون سپرده شد و به افرادی واگذار شد که با جهان‌بینی دشمن به سرنوشت مردم و خود نگاه می‌کنند باید منتظر فاجعه بود و سرنوشت کشور به جایی گره می‌خورد که دشمن می‌خواهد و مردم هیچ گاه به چنین شخصیت‌هایی اقبال نمی‌کنند.

قنبری اضافه کرد: حاصل سپردن کارها به افراد مؤمن و انقلابی، معجزه ساز است. شما دیدید وقتی کار به مردم انقلابی سپرده شد، شکوه و وجد وصف ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی را در سرزمین‌های اسلامی رقم زد. در پنجه تدبیر مرد انقلابی، تحقیر نظام سلطه و یأس دشمن رقم خورد. وقتی کار به قاسم سلیمانی سپرده شد، حیثیت نظام سلطه در قلمرو اسلام تحقیر شد. در تمام حوزه در کشور احتیاج به امثال قاسم سلیمانی داریم. مردمی که 45 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان رشید شناخته شدند، باید مورد احترام باشند و مردم نیز از آرمان‌های انقلاب پاسداری کنند. امروز دشمن در شرایطی قرار گرفته با نیم نگاهی مسئولانه، منتظر حرکت مردم در روزهای تعیین سرنوشت است. آنها نمی‌خواهند مردم پای صندوق‌های رأی بروند. راه اداره این کشور با اراده مردم با سپردن کار به انسان‌های شریف و مؤمن و ایرانیان رشیدی است که اراده کردند مانند خورشید در افق جهان معاصر بدرخشند.

وی در پایان اظهار کرد: دشمن خواهد دید مردم ایران از دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌کنند. مردم با حضور در جسن 22 بهمن و هم در انتخابات خبرگان رهبری و هم مجلس شورای اسلامی و با انتخاب شخصیت‌های کارآمد و انقلابی نشان می‌دهند مردم همیشه تا آخرین نفس با تمام قوا پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و با اقتدار به مولای خود و امام والای مقام خود دستاوردهای انقلاب اسلامی را پاسداری خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha