مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت + عکس
کد خبر: 3853460
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
برای نخستین‌بار در یک مسابقه قرآنی روی داد:

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت + عکس

گروه مسابقات ــ افزوده شدن مسابقات تیمی به بیست‌وچهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از عوامل جذابیت بیشتر این جشنواره است.

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به همدان؛ امسال مسابقات تیمی قرآن کریم نیز به جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه شده که یکی از بخش‌های جذاب جشنواره محسوب می‌شود.

البته این شیوه برگزاری پیش از این از سوی نهادهایی مانند آموزش و پرورش نیز برگزار شده بود یا مجموعه وزارت بهداشت نیز طی سال‌های گذشته (سه سال متوالی) در نمایشگاه بین‌المللی قرآنی کریم چنین شیوه‌ای را برای برگزاری مسابقات به کار گرفته بود، اما این شیوه در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تاکنون عملیاتی نشده بود.

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این رابطه اظهار کرد: برگزاری مسابقات به صورت تیمی امسال به بخش‌های مختلف جشنواره بیست و چهارم قرآن و عترت وزارت بهداشت افزوده شده که بازتاب بسیار خوبی نیز از سوی مخاطبان داشته است.

وی با بیان اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون برای نقد و بررسی این شیوه فعالیت‌هایی را انجام داده است، گفت: گفت‌وگوهایی نیز با مسئولان جشنواره ملی دانشجویان انجام شده که بتوانیم برای سال بعد این شیوه برگزاری مسابقات را در جشنواره ملی نیز داشته باشیم.

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت + عکس

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: موضوع اصلی در برگزاری مسابقات به این شیوه این است که کار فردی به کار تیمی تبدیل می‌شود که نفس این کار تیمی موضوعیت دارد.

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

بحرالعلوم با بیان اینکه در این شیوه در هر گروه، یک حافظ 10 جزء، یک قاری و یک نفر از متسابقانی که با مفاهیم قرآن کریم آشنایی دارد(طبق ضوابطی که اعلام شده) حضور دارند، تصریح کرد: برای هر گروه سؤالات اختصاصی و نیز سؤالات رقابتی وجود دارد که مجموعه امتیازات مشخص‌کننده تیم برتر در جشنواره خواهد بود.

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شده است که چهار گروه از آقایان و چهار گروه از بانوان به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده‌اند، گفت: کار گروهی و هیجانی ویژگی‌ منحصربه‌فرد برگزاری مسابقات به این شیوه است.

مسابقات گروهی؛ رقابتی دیدنی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت طی روزهای هفتم تا نهم آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha