اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه دست از تخریب خانه‌های فلسطینیان بکشد
کد خبر: 3981055
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
سازمان ملل:

اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه دست از تخریب خانه‌های فلسطینیان بکشد

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های فلسطینیان شهرک سلوان در قدس اشغالی گفت که اسرائیل باید مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه دست از این کار بردارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان در شهرک سلوان قدس اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی ابزار نگرانی عمیق کرده و از این رژیم خواسته است مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی دست از این کار خود بکشد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر‌کل سازمان ملل در نشست خبری در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک گفت: دبیر‌کل سازمان ملل نسبت به تخریب خانه‌های سلوان در قدس شرقی بسیار نگران است. ما از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: دبیر‌کل سازمان ملل از مقامات رژیم صهیونیستی می‌خواهد دست از این رفتار برداشته و به قانون بشردوستانه بین‌المللی و قانون حقوق بشر احترام گذارد.

دوجاریک تأکید کرد: دبیرخانه عمومی ابلاغ گزارش در مورد چنین تحولاتی را به شورای امنیت سازمان ملل و سایر ارگان‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد و موضع ما در این زمینه کاملاً روشن است.

روز گدشته نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به محله البستان شهرک سلوان قدس یک مغازه متعلق به خانواده‌ای فلسطینی را تخریب کردند.

عصر دیروز نیز شمار زیادی از نظامیان صهیونیست با حمله مجدد به تحصن‌کنندگان در محله البستان شهرک سلوان که به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌هایشان اعتراض داشتند با شلیک گاز اشک‌آور و بمب صوتی حمله کردند.

مقامات فلسطینی در شهرک سلوان می‌گویند که شهرداری رژیم صهیونیستی تصمیم دارد یکصد منزل مسکونی در محله البستان سلوان را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کند.

انتهای پیام
captcha