دعوت به وقف اراضی و املاک در قدس شریف
کد خبر: 3989329
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

دعوت به وقف اراضی و املاک در قدس شریف

اهالی قدس شریف به ابتکار یک خانواده اهل سلوان به منظور مقابله با دست‌اندازی صهیونیست‌ها به املاک و اراضی فلسطینیان در این شهر خواستار وقف املاک از سوی مالکان فلسطینی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اهالی قدس شریف به منظور مقابله با دست‌اندازی صهیونیست‌ها به املاک و اراضی فلسطینیان در این شهر و جلوگیری از مصادره این املاک از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار وقف املاک و خانه‌ها در قدس اشغالی و محلات اطراف مسجدالاقصی و قرار دادن مالکیت این املاک تحت نظارت اداره موقوفات اسلامی قدس شریف شده‌اند.

این فراخوان به منظور مقابله با حوادث مشابه واگذاری‌های اخیر املاک قدس شریف به شهرک‌نشینان صهیونیست، به ویژه در شهر سلوان، در جنوب بیت‌المقدس صورت می‌گیرد.

واگذاری املاک در قدس شریف، زنگ خطر یهودی‌سازی کل شهر را برای ساکنین مسلمان به صدا درآورده است.

شیخ ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اوقاف اسلامی در قدس، در بیانیه‌ای تصریح کرده است که حفاظت از املاک بیت‌المقدس مسئولیت بزرگ است که بر عهده همه (افراد، خانواده‌ها و مؤسسات) قرار گرفته است و حاوی پیامی مبنی بر محافظت از قدس شریف در برابر مصادره اراضی و دخل و تصرف اشغالگران است.

وی خاطرنشان کرد که خانواده قراعین اخیراً در سلوان ابتکاری را آغاز کردند و از مردم شهر خواستند تا خانه‌های خود را وقف کنند. این طرح با حضور جمعی از علما و علاقه‌مندان مورد بحث قرار گرفت. شیخ بکیرات اگرچه این ابتکار را ستوده و آن را خوب و مهم توصیف کرد، اما تصریح کرد که این طرح هنوز در دست مطالعه است و برای اجرایی شدن آن نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر است.

اشغالگران صهیونیست به منظور تصرف اراضی و املاک فلسطینیان از تمام ابزارها، از جمله ابزارهای حقوقی، دادگاه‌ها، پلیس و شهرداری استفاده می‌کنند.

محمد سرندح، خطیب مسجدالاقصی نیز از همه ساکنان روستاهای اطراف مسجدالاقصی خواست تا املاک خود را وقف اسلامی یا وقف بر اولاد کنند تا این املاک دیگر تحت مالکیت خانواده‌ها نباشد. در این حالت، امکان دخل و تصرف در این املاک جز با مجوز اداره اوقاف وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha