اقدامات تحریک‌آمیز صهيونيست‌ها برای تخریب مسجدالاقصی
کد خبر: 4079739
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

اقدامات تحریک‌آمیز صهيونيست‌ها برای تخریب مسجدالاقصی

اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه به شکلی بی‌سابقه توسط گروه‌های افراطی يهودی علیه مسجدالاقصی و قبةالصخرة به سرعت در حال انجام است که هدف از آن، تخریب این مکان و بنای معبد ادعایی صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایکنا، به نقل از کل العرب، اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه گروه‌های افراطی یهودی علیه مسجد مبارک الاقصی و قبةالصخرة به شکلی بی‌سابقه و خطرناک برای تخریب این مسجد و زمینه‌سازی برای بنای معبدی ادعایی این گروه‌ها در حال شتاب‌گرفتن است.

این اقدامات تحریک‌آمیز، همزمان با تشدید یورش‌ها به مسجدالاقصی، افزایش تعداد شهرک‌نشینان مهاجم، اجرای مناسک تلمودی و درخواست برای توسعه باب‌المغاربه و تغییر در وضعیت تاریخی و مذهبی مسجدالاقصی انجام می‌شود.

گروه‌های افراطی که ایده تخریب مسجدالاقصی و برپایی معبد بر ویرانه‌های آن را دارند، از برگزاری اعیاد و مناسبت‌ها برای انجام یورش‌های بیشتر به مسجدالاقصی و تغییر در طرح تقسیم‌بندی زمانی و مکانی آن استفاده می‌کنند.

آخرین اقدام تحریک‌آمیز علیه مسجدالاقصی، اظهارات یهودا عتصیون، تروریست یهودی بود که به اقدامات قبلی خود مباهات کرده و گفت: ما برای منفجرکردن مسجدالاقصی که مسجدی محکوم به تخریب است، اقدام کرده‌ایم و من از این کار خود پشیمان نیستم.

وی یکی از اعضای «سازمان مخفی یهودی» بود که در سال 1984 تلاش کرد قبةالصخرة را منفجر کند اما پلیس، اعضای آن را در حالی که در مراحل پیشرفته برای این عملیات بودند، دستگیر کرد.

رافائل موریس، رئیس گروه «بازگشت به کوه معبد»، یکی دیگر از تندروهایی است که در سخنانی اظهار کرد: قبةالصخرة و مسجدالاقصی را به طور کامل تخریب می‌کنیم تا معبد تأسیس شود. این ساختمان‌های اشتباهی در مکانی اشتباه ساخته شده‌اند.

یعقوب هیمن، رئیس ائتلاف سازمان‌های معبد، هم تصویری از خود را در کنار قبةالصخرة در حساب کاربری‌اش در فیسبوک قرار داده و نوشت: به دنبال مهندس متخصص تخریب تأسیسات و ساختمان‌ها هستم و پیشنهاد حذف و انتقال قبةالصخرة به خارج از کشور را ارائه می‌کنم. امیدوارم که معبد به زودی افتتاح شود.

موضوع تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد ادعایی به جای آن یک هدف راهبردی برای گروه‌های افراطی و شهرک‌نشینان است زیرا این مسجد مهم‌ترین مکان مقدس مسلمانان و اعراب است و هویت واقعی آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

فخری ابودیاب، عضو هیئت امنای الاقصی در سخنانی گفت: تمام حفاری‌ها، تونل‌ها و جابجایی سنگ و خاک در مجاورت مسجدالاقصی، محو آثار عربی و اسلامی آن و توسعه باب المغاربه بیانگر آن است که این گروه‌ها در حال آماده‌سازی فضا برای تخریب مسجدالاقصی و برپایی معبد هستند.

وی افزود: این اقدام نشان‌دهنده ذهنیت ایدئولوژیک و میزان نژادپرستی این گروه‌های افراطی است که در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات دینی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

عضو هیئت امنای مسجدالاقصی با اشاره به تلاش‌های قبلی علیه این مسجد، گفت: این اقدامات تهدیدهای واقعی و جدی هستند که تنها از سوی افراد انجام نمی‌شود بلکه توسط نهادهای رسمی اشغالگران هم از آن‌ها حمایت می‌شود و همه نشانه‌ها حاکی از قصد سازمان‌های معبد برای تخریب مسجدالاقصی است.

در سال‌های اخیر، تعداد مهاجران و یهودیانی که خواهان تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد ادعایی خود به جای آن هستند، افزایش یافته است.

ابودیاب با انتقاد از برخی دولت‌های اسلامی گفت: در گذشته جرأت نداشتند علناً خواسته خود برای تخریب الاقصی را اعلام کرده و به آن دامن بزنند، اما امروز با انفعال امت عربی و اسلامی و حرکت برخی کشورها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل این امر آشکارا انجام می‌شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم که آ‌ن‌ها برای این کار آماده می‌شوند. ملت اسلام باید برای نجات مسجدالاقصی فوراً اقدام کند و قبل از اینکه دیر شود، نقشه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان علیه آن را متوقف کنند.

انتهای پیام
captcha