ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر در نهمین مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 4113934
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر در نهمین مسابقات قرآن قوه قضائیه

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه با اشاره به ثبت‌نام بیش از 10 هزار نفر در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه از تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام و برگزاری این مسابقات خبر داد.

مصطفی عطار، مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه در حال برگزاری و ثبت‌نام از متسابقان در نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه هستیم،‌ گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و برخی مشکلات پیش آماده، مهلت ثبت‌نام و تاریخ برگزاری مسابقات تا 19 بهمن‌ماه تمدید شد تا همه استان‌ها فرصت برگزاری مرحله استانی را داشته باشند.

عطار با بیان اینکه در حال حاضر مرحله استانی و ستادی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه در حال برگزاری است، افزود: طی این مدت و تاکنون بیش از 10 هزار نفر از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند، لذا علاقه‌مندان همچنان می‌توانند از طریق مراجعه حضوری، به کمک رابط فرهنگی در هر کدام از مراکز قوه قضائیه، ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات، مطابق دستورالعمل تشریحی برای شرکت‌کنندگان رشته‌های کتبی به شرط اخذ حدنصاب نمره لازم، ساعت آموزشی لحاظ خواهد شد، اظهار کرد: تمام مسابقات قرآن و عترت ما ویژه کودکان، نوجوانان، بانوان و آقایان و در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود که شامل همسران، فرزندان و کارکنان قوه قضائیه است.

عطار تصریح کرد: در بخش شفاهی رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل قرآن و اذان ویژه آقایان را داریم. در بخش حفظ از یک جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم را داریم. در بخش کتبی نیز سال‌های قبل دو رشته داشتیم، اما امسال این رشته‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امسال تفسیر بزرگسالان و فرزندان، حفظ موضوعی بزرگسالان و فرزندان، ترجمه قرآن کریم بزرگسالان و فرزندان، نهج‌البلاغه مدیران، قضات و کارمندان و صحیفه سجادیه را داریم. همچنین درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر ۱۶ سال و بزرگسال برپا می‌شود. بعد از مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه شاهد برگزاری مرحله مقدماتی کشوری و بعد از آن مرحله پایانی کشوری هستیم‌.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha