دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است؛ قرآن مانع طراحی دشمنان + عکس
کد خبر: 4141581
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
حجت‌الاسلام فاطمی‌پور:

دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است؛ قرآن مانع طراحی دشمنان + عکس

معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در گروه آقایان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است، گفت: دشمن به دنبال این است که این اتفاقات دیده نشود، اگر 100 نفر در یک دانشگاه جمع شوند و علیه نظام شعار بدهند صدها بار در صدها رسانه دیده می‌شود اما حضور 300 هزار دانشجو در جشنواره قرآنی دیده نمی‌شود.

دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است + عکسبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مازندران، مراسم افتتاحیه بخش آوایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت در گروه آقایان، شامگاه یکشنبه 27 اردیبهشت، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مدیران دانشگاهی و اساتید قرآنی در خزرآباد ساری برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که با تلاوت حمیدرضا احمد‌ی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد، محمدجواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به بیان نکاتی در مورد این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: در این بخش از مسابقات حدود 280 نفر از آقایان در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان حضور دارند.

وی افزود: این دوره از مسابقات از آبان ماه سال گذشته در شش بخش و 53 رشته شروع شد. با تمام اتفاقاتی که سال گذشته در فضای دانشگاه‌ها رخ داد بیش از 70 هزار نفررشته در جشنواره شرکت کردند که این شور و شعف و اشتیاق خانواده نظام سلامت به انس و الفت با کلام الهی و معارف اهل بیت(ع) را نشان می‌دهد، این موضوع یک دستاورد و یک افتخار ویژه بود که ماحصل زحمات خادمان قرآنی ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی، کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی و همکاران ما در مجموعه مرکز قرآن و عترت بود.

باقری‌بیلندی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب جشنواره بیست و هفتم حضور داوران برجسته، بین‌المللی و مطرح کشورمان است که می‌تواند در ارتقاء سطح شرکت کنندگان اثرگذار باشد. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: مسابقات بخش آقایان در سه سالن و از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. 

دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است + عکس

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این مراسم و پس از پخش کلیپی از مراحل مختلف برگزاری جشنواره در روزهای گذشته، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به بیان سخنانی پرداخت.

فاطمی‌پور در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حضور در این جمع ارزشمند، نورانی و ایمانی حائز اهمیت است، گفت: انشاءالله حضور در چنین برنامه‌هایی نقطه عطف و منشأ عزم و حرکت خوب برای ترویج قرآن و کاربست مفاهیم و تعالیم ارزشمند قرآنی در زندگی همه ما باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع دشمنی آمریکا با ملت ایران اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا با نوع مواجهه‌ای که با کشورهای مختلف دنیا در این جنگ کرد و با توجه به شرایط ویژه‌ای که داشت، تلاش کرد بیشترین بهره‌برداری را از این رویداد بزرگ که در بین کشورهای مختلف دنیا شکل گرفته است ببرد، تا یک هژمونی و اقتدار جهان‌گیری را برای خود نسبت به کشورهای مختلف دنیا ایجاد کند.

معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه آمریکا از روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده کرد، گفت: آمریکا برای دستیابی به این هدف از قدرت دلار، از ظرفیت مجامع بین‌المللی، از دور بودن خود از معرکه و ... استفاده کرد و بالاخره تمام تلاش خود را به پیش برد که یک کشور توانمند و پیروز و تصمیم گیر و تعیین کننده نهایی باشد و بقیه کشورها در پازل او بازی کنند. 

وی افزود: آن روز بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا احساس می‌کرد برای پیاده کردن نقشه خود در دنیا تنها یک مشکل جدی دارد و آن هم مسئله شوروی است. مجموعه کشورهایی که حول یک محور کمونیستی با هم تبدیل به یک بلوک بزرگ در شرق شدند و می‌توانستند جایگاه و هژمونی امریکا را با خطر مواجه کنند. طبیعتاً آمریکا در آن شرایط باید یک طراحی می‌کرد اما چیزی نگذشت که مسله شوروی برای امریکا حل شد به خاطر اینکه شوروی دچار فروپاشی شد و آن نظام اندیشه‌ای که مبتنی بر نگاه‌های مادی بود موفق نشد و یک فروپاشی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با فروپاشی شوروی، آمریکا باید یک نگاه جامع جدی‌تر و جدیدتری می‌کرد و مسله و چالش خود برای پیاده کردن نقشه طراحی شده را تشخیص می داد. آخرین نقشه و آخرین دستورعملیلاتی که امروز روی میز آمریکاست سند امنیت ملی دولت بایدن است. امروز این سند منتشر شده و ترجمه‌های آن هم قابل دسترسی است. در آمریکا هر کسی رئیس جمهور می‌شود یک سند امنیت ملی دارد که مطابق با آن عملیات می‌کند و آن سند هم در راستای سند امنیت ملی امریکا که بعضاً قرار بوده است هر 50 سال یکبار نوشته شود، خواهد بود. 

دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است + عکس

فاطمی‌پور افزود: در سند امنیت ملی دولت بایدن برای امریکای امروز سه دشمن شناسایی شده است و بر اساس آن دولت و همه نظامات امنیتی و غیرامنیتی آمریکا مأمور شده‌اند که مسله این سه دشمن را حل کنند. این سه دشمن به ترتیب اولویت و بزرگی شامل چین، روسیه و ایران است. ابتدا چین به عنوان دشمن اقتصادی معرفی شده است که هژمونی اقتصادی آمریکا را در خطر قرار داده است. چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت اقتصادی است و به همان سرعت اقتصاد آمریکا تحت الشعاع قرار گرفته و ضربه می‌خورد. بزرگترین دشمن اقتصادی آمریکا چین است. اگر چین اقتصاد اول دنیا شود امریکا به لحاظ سیاسی و بقیه لحاظ هم جایگاه خود را از دست می‌دهد و با خطر مواجه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تأکید کرد: نکته جالب توجه این است که دولت آمریکا معتقد است اگر تا سال 2030 مسئله اقتصادی خود را با چین برطرف نکند چین از دایره کنترل‌پذیری جسته و خارج شده است و کار امریکا تمام است. 

وی افزود: دشمن دوم روسیه به عنوان یک قدرت نظامی و یک ابرقدرت زخم خورده و تکه‌ای از بلوک شرق که به دنبال احیای مجدد خود است معرفی شده است. کشوری که می‌خواهد به نظام دو قطبی برگردد و مقابل آمریکا سینه سپر کند. این دشمن به حدی برای برای امریکا جدی است که جنگ اکراین را راه می‌اندازد و همه کشورها را بر علیه روسیه به خط می‌کند تا تبادلات مالی خود را با این کشور قطع کنند و به انزوا برود و ضربه بخورد.

معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در همان سند دشمن سوم آمریکا کشورهای خودکامه نام برده شده و گفته شده محور این دولت‌ها جمهوری اسلامی ایران است. گفته شده است مسئله آمریکا با کشورهای خودکامه مسئله ایدئولوژیکی است. در آن سند می‌گوید ایران به عنوان یک کشور محور کشورهای خودکامه در حال سرایت دادن یک نوع بیماری در بین کشورها هست که موجب می‌شود از زیر یوغ آمریکا خارج شوند و مقابل خواسته‌ها و منافع آمریکا موضع بگیرند.

فاطمی‌پور افزود: قبلاً هم در استراتژی برخورد تمدن‌ها می‌گفتند باید مسئله حدود 26 کشور را حل کنند که از این کشورها به جز کره‌شمالی سایر کشورها ارتباطی با اسلام دارند و البته محور همه اینها هم ایران است. آنچه مهم است اینجاست که در آن سند می‌گوید بزرگ‌ترین دشمن آمریکا اول چین بعد روسیه و در اولویت سوم ایران است اما به لحاظ اولویت برخورد به دستگاه‌ها گفته شده است اولویت اول برخورد با ایران، اولویت دوم برخورد با روسیه و اولویت سوم برخورد با چین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبنای اختلاف ما با نظام سلطه و غرب از دو زاویه نگاه نشئت می‌گیرد،  بیان کرد: این اختلاف از دو زاویه نگاه به دنیا بر می‌خیزد. امروز اگر من اهل ایمان باشم یک نگاه به دنیا دارم اما در برابر این نگاه نگاه دیگری هم هست که همه چیز را می‌خواهد در این دنیا تجمیع کند. همه دعوا بر سر این دو زاویه نگاه است.

دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بیان کرد: امام(ره) اگر انقلاب اسلامی را رقم زد و آغاز کرد به دنبال پراکندن معنویت در بین مردم بود. امام به دنبال تحقق آرمان‌ها و شعارهای اولیاء الهی و انبیا الهی و دنبال پیاده کردن حاکمیت الله بر روی زمین بود. اینکه بعد از چهل و چند سال چقدر توانسته‌ایم آن نقشه را عملیاتی کنیم یک موضوع ثانویه است که در مورد آن می‌توان حرف زد و واقعیت‌ها و شاخص‌های آن را بررسی کرد و سنجید. 

وی افزود: با تمام این تفاسیر یک مسئله اولیه وجود دارد که همان زاویه نگاه است، دو زاویه نگاه در برابر هم قد علم کرده و دست در گریبان هم کرده‌اند، زاویه نگاه مادی و مادی‌گرایانه و زاویه نگاه معنوی و آخرت‌گرایانه؛ در زاویه نگاه مادی شما می‌توانید حتی دیندار باشید اما به شرطی که این دینداریِ تو، دنیای بقیه را تهدید نکند، برای دنیای بقیه تصمیم نگیرد و منافع بقیه را تهدید نکند. اگر این شرط را داشته باشد اصلاً با دینداری تو مشکل ندارند لذا تو می‌توانی دین داشته باشی و حتی دین تو را تبلیغ می‌کند و رسانه و امکانات و بوده در اختیار تو می‌گذارد چون با کلان ایدئولوژی آنها در تضاد نیست. 

دشمن به دنبال لائیک کردن فضای دانشگاه است + عکس

فاطمی‌پور با اشاره به تعابیر امام خمینی(ره) در مورد اسلام ناب محمدی و اسلامی آمریکایی، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اطراف را دیده‌ایم که حاکمان مسلمان آنها در مسیر اهداف آمریکا ایستادند، هزینه کردند و در مجامع بین‌المللی به نفع او رأی دادند. مگر منابع بمباران غزه در جنگ سی و سه روزه از سوی عربستان تأمین نشد. این دعوای ایدئولوژیک حتی تلاش می‌کند ترجمه قرآن و مفاهیم قرآن را هم به نفع خود ترجمه کند و حتی از ظرفیت او برای اهداف صرفاً مادی گرایانه خود بهره ببرد. یعنی تلاش می‌کند از دین ما استفاده کند تا به دنیای خود برسد. 

فاطمی پور با اشاره به اینکه از این به بعد است که تکلیف ما بسیار سخت می‌شود، تصریح کرد: در دعوای نظام سلطه که اولویت اول برخورد را از بین بردن ما قرار داده است، از هر تلاشی برای رسیدن به این هدف بهره می‌برد، این موضوع را با زیباترین ادبیات، با استفاده حداکثری از رسانه، با دلسوز نشان دادن خود، با حق نشان دادن خود و پیشرفته نشان دادن خود به پیش می‌برد برای آنکه آن ضربه را به ما بزند بدون اینکه ما مقاومت کنیم و به راحتی آن دشمنی و آن ضربه را بپذیریم. تکلیف ما که قرآنی هستیم و در این محافل بزرگ شده‌ایم و با قرآن انس داریم تکلیف سنگینی است. 

وی افزود: دشمن به دنبال این است که دانشگاه را یک محیط لائیک، بی‌دین و بدون ظواهر دینی نشان دهد و اگر بتواند آن را به یک محیط لایک تبدیل کند. تکلیف ما در این دعوا این است که اجازه ندهیم فضا به این سمت حرکت کند. باید تا می‌توانیم عطر و بوی قرآن را در فضایی که هستیم پراکنده کنیم و خودمان و اطرافیانمان را به واسطه قرآن از این آتش نگه داریم. قرآن می‌تواند راهنمای ما باشد و مسیر رشد و نشاط را به ما نشان دهد. 

دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در ادامه از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: یکی از خوشحالی‌های ما این است که یکی از پررونق‌ترین رویدادهایی که در حوزه آموزش عالی اتفاق می‌افتد مسابقات قرآنی است. در یک سال و در یک دوره جشنواره در مجموع  300 هزار نفر در مسابقات قرآنی حضور دارند. اگر 70 هزار نفررشته در وزارت بهداشت حضور دارند آن را در وزارت علوم، فرهنگیان، دانشگاه آزاد، فنی و حرفه‌ای و ... ضرب کنید. وقتی همه اینها در یک سبد ریخته شود خیلی امیدوار کننده است.  

وی در پایان با اشاره به حضور 10 درصد از دانشجویان در جشنواره‌های قرآنی، بیان کرد: دشمن به دنبال این است که این اتفاقات دیده نشود، ممکن است که اگر 100 نفر در یک دانشگاه جمع شوند و علیه نظام و دین و حجاب شعار بدهند صدها بار در صدها رسانه دیده می‌شود اما از فردا بگردید ده‌ها رسانه داخلی و خارجی را نگاه کنید ببینید چند نفر از وجود جشنواره قرآنی دانشجویان خبردار می‌شوند. دشمن همه این‌ها را طراحی می‌کند تا به هدف خود برسد.

انتهای پیام
captcha