تأکید بر توسعه فضای نخبگانی قرآنی در دانشگاه + عکس
کد خبر: 4141762
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
باقری‌بیلندی بیان کرد:

تأکید بر توسعه فضای نخبگانی قرآنی در دانشگاه + عکس

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نشست شبکه‌سازی فعالان قرآنی که با حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی این وزارتخانه برگزار شد بر توسعه فضای نخبگانی قرآنی در فضای دانشگاه‌ها تأکید کرد. 

تأکید بر توسعه فضای نخبگانی قرآنی در دانشگاه + عکس

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مازندران، نشست شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه صبح امروز 29 اردیبهشت‌ماه در سان شهید سلیمانی مجتمع رفاهی وزارت بهداشت در خزرآباد ساری برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمدجواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به بیان نکاتی پرداخت و گفت: یکی از اشکالاتی که در مورد مباحث اجرایی وجود دارد، این است که این جشنواره در یک فرایند اجرایی آغاز و در یک جایی تمام می‌شود، این اشتباه است، اگر جشنواره را با آن دید که محل  شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها هست، نگاه کنیم و بعد برای دوره آینده که دوره بیست و هشتم است برنامه‌ریزی کنیم و برای چگونگی استفاده از ظرفیت‌های شناسایی شده طراحی داشته باشیم، آن موقع برنده هستیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ما فعال کردن شبکه کنشگران قرآنی در دانشگاه است، افزود: امیدوارم دوستان به ما پیشنهاداتی بدهند که برای فعال کردن این شبکه در کف دانشگاه چه باید کرد؟ ما مشکلات و موانع را می‌دانیم، اما می‌خواهیم بدانیم فارغ از این موضوعات چگونه می‌توانیم این شبکه را فعال کنیم.

باقری‌بیلندی به برگزاری آزمون معارفی برای بخش کارکنان و اعمال نتایج آن در مباحث ضمن خدمت گفت: ما باید تکلیف خودمان را انجام دهیم. در زمینه این شبکه‌سازی بیشترین نقش و بیشترین فضا را فضای دانشگاهی ایفا کند. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: باید ظرفیت‌ها در این حوزه را احصاء کنیم، چرا که ظرفیت قرآنی عجیب و عظیمی در نظام سلامت وجود دارد. اگر یک برش صنفی از فعالان قرآنی داشته باشید، خواهید دید حتماً خانواده نظام سلامت یکی از فعال‌ترین اصناف قرآنی کشور است و این فعالیت در حوزه‌های مختلف هم دارای تنوع است. لذا در کف دانشگاه فضای نخبگی قرآنی خوبی داریم که باید قدر آن را بدانیم و آن را توسعه دهیم.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این نشست محمدحسین صادقیان، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: برای ایجاد یک گفتمان مشترک باید حلقه‌های میانی را به جریان بیندازیم و بحث قرآنی را در کف دانشگاه فعال کنیم، باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم. یکی از این ظرفیت‌ها می‌تواند بحث پژوهشی باشد.

وی در ادامه به فراهم بودن شرایط انس با معنویات در فضای درمانی و بیمارستانی افزود: هر کسی برای اینکه سلامتی و کیفیت زندگی خود را بهبود دهد، ناگزیر از مراجعه به فضای درمانی و بیمارستانی است. آنجا شرایط برای برقراری ارتباط با معنویات فراهم است. رفتار ما در آن محیط مانند رفتار یک فرد در شب امتحان است، در شب امتحان همه در حال دخیل بستن بوده‌ایم، از کسی که نمازخوان است تا کسی که این فضا را کمتر درک کرده است، همه درگیر بوده‌ایم، آنجا هر چه به شما بگویند، عمل می‌کنید یعنی اگر بگویند شما این آیه را بخوان ممکن است، قبول شوید، نه تنها آن آیه بلکه حاضر هستید آیات قبل و بعد را هم بخوانید.

تأکید بر توسعه فضای نخبگانی قرآنی در دانشگاه + عکس

وی افزود: این قضیه برای بیمار و همراه بیمار هم صدق می‌کند. در بیمارستان افرادی را می‌بینید که ظاهرشان نشان می‌دهد اصلاً اعتقادی به نماز و ... ندارند، اما کتاب ادعیه در دست، مشغول دعا کردن هستند، چرا؟ به این دلیل که در اوج درماندگی و ناامیدی قرار دارد و لذا به دعا و ... متوسل شده است. لذا دوستان اگر دقت کنند راه بردن فعالیت‌های قرآنی به کف جامعه بدون اینکه نیازی به بودجه و ... باشد، وجود دارد، فقط باید این موضوع دغدغه ما باشد. 

یادآور می‌شود مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت از روز پنجشنبه  28 اردیبهشت ماه در بخش رقابتی آغاز شده و شامگاه جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha