راه‌اندازی 114 دارالقرآن بسیج
کد خبر: 4189618
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

راه‌اندازی 114 دارالقرآن بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج از راه‌اندازی 114 دارالقرآن از سوی سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور خبر داد و گفت: مراسم افتتاح این دارالقرآن‌ها روز 23 دی‌ماه به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی مدیر دارالقرآن بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تدوین سند اعتلای بسیج گفت: این سند به امضای مقام معظم رهبری رسیده و به بسیج ابلاغ شده است، در بخشی از این سند بر راه‌اندازی 500 دارالقرآن بسیج طی سال‌های آینده در سراسر کشور تأکید شده است.

وی افزود: ما این کار را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و تعداد آنها به 114 دارالقرآن رسیده است، تصمیم‌گیری شده است تا در 23 دی‌ماه همزمان با سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) طی یک مراسم متمرکز و رسمی شاهد افتتاح این دارالقرآن‌ها باشیم.

لیمویی تصریح کرد: این دارالقرآن‌ها مانند یک موسسه قرآنی دارای فضای استاندارد بوده و با ظرفیت آموزشی حداقل 30 نفر هستند. شیوه اداره این دارالقرآن‌ها هم به صورت کاملاً مردمی است، یعنی به جای اینکه خود بسیج این دارالقرآن‌ها را اداره کند، اداره آنها را به بسیجی‌ها و فعالان قرآنی که در شهرستان‌ها دغدغه قرآنی دارند، اما امکاناتی در اختیار ندارند تا فعالیت کنند، واگذار می‌کند. 

مدیر دارالقرآن بسیج اظهار کرد: 114 مکان در نواحی برای استقرار این دارالقرآن‌ها ایجاد شده که برخی به صورت وقفی در اختیار بسیج قرار گرفته‌اند و برخی هم مربوط به ساختمان‌های پایگاه مقاومت بوده است. در حال حاضر تعداد این دارالقرآن به 114 دارالقرآن رسیده است و تجهیزات لازم اعم از میز و صندلی و کامپیوتر و ... هم برای آنها ارسال شده است و رسماً روز 23 دی ماه افتتاحیه این دارالقرآن‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی در مورد نحوه انتخاب کادر اداری و آموزشی این دارالقرآن‌ها بیان کرد: برای انتخاب مدیران این دارالقرآن‌ها آزمون‌هایی را به صورت مصاحبه از نخبگان و فعالان قرآنی که انگیزه بالایی برای فعالیت‌های قرآنی داشتند به عمل آوردیم و افرادی که بهترین بودند به عنوان مدیران دارالقرآن بسیج انتخاب کرده‌ایم.

لیمویی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های ما «مسجد پایگاه قرآن» است، اظهار کرد: این دارالقرآن‌ها برای این طراحی شده‌اند تا مساجد فعال شود، یعنی در این دارالقرآن‌ها شاهد تربیت نیرو و مربی برای فعالیت در مساجد خواهیم بود. 

مدیر دارالقرآن بسیج گفت: علاوه بر این دارالقرآن‌ها 123 دارالقرآن دیگر برای راه‌اندازی در برنامه قرار دارد که تا کنون مکان آنها مشخص شده اما هنوز تجهیزاتی دریافت نکرده و مدیران آن نیز انتخاب نشده‌اند، لذا پیش‌بینی می‌شود تا شش یا هفت ماه آینده شاهد راه‌اندازی 123 دارالقرآن دیگر باشیم.

وی با اشاره به اینکه این دارالقرآن‌ها با مجوز بسیج راه‌اندازی می‌شوند، گفت: تمرکز این دارالقرآن‌ها بر تربیت مربی برای مساجد و همچنین تربیت نخبگان قرآنی اعم از قاری و حافظ ممتاز است. یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این دارالقرآن‌‌ها این است که فضایی در اختیار فعالان قرآنی کشور قرار گیرد، با توجه به اینکه بسیاری از فعالان قرآنی هستند که با وجود دغدغه اما فضای مناسب و استانداردی برای فعالیت در اختیار ندارند، این دارالقر‌آن‌ها می‌تواند در اختیار چنین افرادی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha