قرآن راهگشا و برکت زندگی است/حضور داوران با اخلاق و حرفه‌ای در این دوره مسابقات
کد خبر: 3994804
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
متسابق رشته ترتیل مسابقات اوقاف قم:

قرآن راهگشا و برکت زندگی است/حضور داوران با اخلاق و حرفه‌ای در این دوره مسابقات

متسابق رشته ترتیل چهل و چهارمین دوره مسابقات اوقاف قم با اشاره به اینکه داوران این دوره مانند سنوات گذشته بسیار خوب، با اخلاق و حرفه‌ای بودند، گفت: قرآن هم راهگشای زندگی و هم برکت زندگی است که هر جا اخلاق قرآنی، ایده‌های قرآنی، درس‌های قرآنی و منش قرآنی حاکم باشد پیشرفت وجود دارد.

خدیجه عیاری متسابق رشته ترتیل خوانی و متولد سال 1357 است، وی روند چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم را که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعل(ع) برگزار شد، بسیار خوب عنوان کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، اظهار کرد: این سری از مسابقات اطلاع رسانی بسیار خوب و شروعی بسیار عالی داشت؛ از داوران بسیار خوب و با اخلاق استفاده کردند که کار خود را بسیار حرفه‌ای انجام دادند.

وی گفت: داوران مثل سال‌های گذشته و حتی بهتر و حرفه‌ای‌تر از سنوات گذشته بودند و سالیان سال در این تخصص اهتمام داشتند که البته من هم قرار بود به عنوان داور در استان های دیگر در این دوره مسابقات شرکت کنم؛ امروز هم بنا بر این شد که در مسابقه شرکت کنم و در صورت حضور به عنوان داور از شرکت در ادامه مسابقات به عنوان متسابق انصراف دهم.

دیاری که سال‌های سال به عنوان یکی از متسابقین در مسابقات قرآنی کوشاست، افزود: از سال 1387 تا اکنون بدون استثناء متسابق بودم که تقریبا در این سال‌ها به صورت متمادی 6 تا 7 سال، فینالسیت کشوری بودم و همه سال‌ها رتبه اول یا دوم استان را داشتم و بیشتر البته رتبه اول را کسب کردم؛ این را لطف خداوند می‌دانم که در مسابقات کشوری همیشه در فینال بودم 

متسابق رشته ترتیل با اشاره به حضور حداقلی شرکت کنندگان اعم از رقابت کنندگان و همراهان‌شان افزود: البته متصدیان زحمت کشیدند و فضای بسیار بزرگ و وسیعی را در اختیار ما(داوران و متسابقین) قرار دادند که فکر می‌کنم اگر خانواده متسابقین یا حتی هر کدام از متسابقین با یکی از فرزندان خود می‌آمدند حداقل از این منظر که با این اماکن آشنایی پیدا می‌کردند، خوب بود.

وی عدم حضور حداکثری در این مسابقه را کمی اجحاف عنوان کرد و ادامه داد: ممکن است کرونا سالیان سال به طول انجامد و اگر قرار باشد ما کم کم از میدان کنار بکشیم شاید حس مانوس بودن با قرآن کمرنگ شود و چه بسا دوری و جدایی ایجاد شود و این سری از مسابقات می‌توانست متسابقین بیشتر یا بازدید کننده‌هایی داشته باشد که به خاطر وسعت مکان، امکان این بود در این فضا مخاطب و بیننده داشته باشیم.

دیاری ضمن اشاره به اینکه به مسابقات و حتی کلمه رقابت به دید مثبت نگاه می‌کند، عنوان کرد: ما اینجا همگی با هم دوست هستیم، در واقع هر جا اخلاق قرآنی، ایده‌های قرانی، درس‌های قرآنی و منش قرآنی حاکم باشد پیشرفت وجود دارد و من در این سال‌ها در این مسابقات بهترین دوستان استانی و حتی کشوری را پیدا کردم که به یقین از بهترین دوستان زندگی من هستند که بسیار خرسندم و خدا را شاکرم.

وی در وصفی از حلاوت قرآن، خاطر نشان کرد: قرآن هم راهگشایی برای زندگی است و هم برکت زندگی است، البته برکت نه به معنای کسب و کار.

دیاری گفت: من 4 فرزند دختر دارم که دختر بزرگم 22 سال دارد و امسال فارغ التحصیل می‌شود که از سن 17 سالگی حافظ کل قرآن است و دختر دومم حافظ 6 جزء از قرآن و دختر سوم و چهارمم نیز قاری قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه علاقه به قرآن از کودکی در وجود او بوده، تصریح کرد: من از دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مرتب در این قبیل مسابقات شرکت می‌کردم ولی بعد از 20 سالگی وقتی در جوار خانم حضرت معصومه(س) ساکن شدیم یکی از دوستانم گفت که مسابقاتی به اسم مسابقات اوقاف وجود دارد که از همان سال من مرتب شرکت کننده بودم.

انتهای پیام
captcha