اتفاقات روز اول جشنواره قرآنی وزارت بهداشت؛ 3 کارگاه آموزشی؛ نمایش غریب و پایان رقابت 4 رشته + عکس
کد خبر: 4141698
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

اتفاقات روز اول جشنواره قرآنی وزارت بهداشت؛ 3 کارگاه آموزشی؛ نمایش غریب و پایان رقابت 4 رشته + عکس

اولین روز از بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش آوایی آقایان با اتمام رقابت شرکت‌کنندگان در چهار رشته و برگزاری دو کارگاه تخصصی به کار خود پایان داد.

برگزاری 3 کارگاه آموزشی؛ نمایش فیلم غریب و پایان رقابت در 4 رشته + عکس

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مازندران، اولین روز مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در حالی در خزرآباد ساری به کار خود پایان داد که در این روز سه سالن اختصاصی مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای متسابقان بود.

در نوبت صبح در نمازخانه مجتمع خزرآباد شرکت‌کنندگان رشته مداحی رقابت جذابی را برگزار کردند. در این بخش شرکت‌کنندگان در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان با حضور علی قاسم‌آبادی، مجتبی محمدبیگی و مرتضی خلیلی سه داور این بخش به اجرای برنامه پرداختند.

در سالن اصلی مسابقات نیز‌ با حضور محمد خواجوی، مهدی قره‌شیخلو، احمد زرنگار، مسعود نوری و حامد ولیزاده داوران بخش قرائت، رقابت‌های رشته قرائت تحقیق برگزار شد. در این بخش نیز در نوبت صبح و بعدازظهر شرکت‌کننده در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در سومین سالن که رقابت‌های رشته حفظ در جریان است نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌ها و گروه‌های مختلف به رقابت پرداختند. در این بخش در نوبت صبح و بعدازظهر شرکت‌کنندگان دو رشته حفظ سه جزء و پنج جزء در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان رقابت خود را برگزار کردند. داوری این بخش را سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدمهدی بحرالعلوم، کریم دولتی، محمدرضا پورزرگری و‌ حمیدرضا احمدی‌وفا بر عهده دارند.

بر همین اساس در اولین روز این مسابقات، رقابت در رشته قرائت تحقیق، مداحی، حفظ سه و حفظ پنج جزء قرآن کریم به پایان رسید و نفرات برتر برای تجلیل در مراسم اختتامیه نیز مشخص شدند.

بر اساس گزارش ایکنا در حاشیه این مسابقات که آخرین بخش بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت است، برنامه‌های جنبی همچون حضور در سالن تیراندازی و دیگر اماکن ورزشی مجتمع رفاهی وزارت بهداشت در خزرآباد ساری اجرا شد. 

مسئولان برگزاری مسابقات در دو روز برگزاری این رویداد کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز تعریف کرده‌اند که در نوبت صبح روز اول کارگاه «جنگ شناختی» برای دانشجویانی که رقابت نداشتند برگزار شد. در این کارگاه حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به بیان نکاتی در مورد جنگ شناختی و وظیفه دانشجویان در این جنگ پرداخت.

دومین کارگاه روز اول مسابقات که با حضور حسین سروقامت، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، به موضوع شبکه‌سازی فعالان قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داشت. 

در نوبت بعد از اذان مغرب نیز فیلم سینمایی غریب که به برهه‌ای از زندگی شهید بروجردی اختصاص دارد، برای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نمایش داده شد. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با حضور سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدخواجوی و حامد ولیزاده از داوران این دوره از مسابقات، بخش دیگری از برنامه‌های روز اول بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بود. این کارگاه تا ساعت 23 ادامه داشت.

انتهای پیام
captcha