نمایشگاه ۳۳ تابلو اینفوگرافیک‌های قرآنی برپا شد + عکس
کد خبر: 4178032
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

نمایشگاه ۳۳ تابلو اینفوگرافیک‌های قرآنی برپا شد + عکس

نمایشگاه ۳۳ تابلو اینفوگرافیک‌های قرآنی در نمازخانه مرکزی شرکت سایپا برپا شد.

به گزارش ایکنا، نمایشگاهی از ۳۳ تابلو اینفوگرافیک‌های قرآنی حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ و مفسر قرآن و مدرس دوره‌های تدبر در قرآن در نمازخانه مرکزی شرکت سایپا برپا شد.

طی برپایی این نمایشگاه، سعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن به همراه چهار نفر از همکاران و معاونان فرهنگسرا روز گذشته، سوم آبان‌ماه از این نمایشگاه بازدید کردند و سپس در کنار مدیران، کارگران و کارکنان این شرکت در جلسه تدبّر سوره شمس براساس اینفوگرافیک طراحی شده، شرکت کردند.

طی این جلسه سوره شمس از سوی مرتضی متولی از چهره‌های قرآنی و از کارکنان سایپا تلاوت شد و سپس حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ کل و مفسر به بیان سیر حکیمانه و تدبر در شبکه معنایی سوره شمس پرداخت.

وی با اشاره به آیات ۹ و ۱۰ سوره شمس که قله آیات و پاسخ قسم‌های آغازین سوره است، گفت: این دو آیه اوج کلام و جهت هدایتی سوره شمس است که اگر قاری صرفا به تلاوت آیات ابتدایی بپردازد و به این قله مخاطب را رهنمون نکند، باید روش صوت و لحن قرائتش را تصحیح کند، بلاخص چهره‌های قرآنی که در مجالس برای عموم تلاوت می‌کنند. 

رجبی بیان کرد: آیات ۱۰ تا ۱۵ سوره شمس فرود و نزول کلام خداوند از معقول و اوج به عالم محسوس است چنانکه در این آیات به طغیان قوم ثمود اشاره شده است. آدمی همواره در مسیر تکاملی خود به سوی خداوند، به جهت دارا بودن طبیعت مادی و شهوانی، با نفس اماره که امرکننده به زشتی‌ها و پستی‌هاست، همیشه در ستیز است، بنابر این قاری باید در تلاوت به این موضوع و انتقال این مفاهیم به مستمع توجه کند.

این حافظ با تاکید بر «مهندسی تلاوت» که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: همانطور که رهبری فرمودند «مهندسی تلاوت یعنی به‌گونه‌ای با انتخاب لحن مناسب تلاوت کنید که در شنونده عمیقاً اثرگذار باشد و او را به تبعیت از کلام خدا وادارد». پس قاری قرآن نیز باید با درک این فراز و فرود بتواند به درک جدید مخاطب از کلام خداوند کمک کند. 

رجبی درباره ضرورت انتقال مفاهیم قرآن با بهره‌گیری از گرافیک و زبان تصویر گفت: هنر به نوبه خود با محسوس‏ کردن عالم معقول به درک سخن خداوند کمک می‌کند. امیدوارم بتوانم با زبان بصری و تصویری در قالب اینفوگرافی، فرم و محتوایی را برای مخاطبان قرآنی قابل درک کنم.

سپس  با حضور حسین‎زاده، مشاور فرهنگی مدیرعامل گروه سایپا و قاسمی، رئیس بسیج و مدیر خدمات اداری در این جلسه راهکارهای ترویج برنامه‌های قرآنی با مسئولان فرهنگسرا بررسی شد.

در پایان این بازدید نیز سعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن بر درک متفاوت‌تر از معنا و مفاهیم آیات با توجه به اینفوگرافیک‌های قرآنی، تصریح کرد.

یادآور می‌شود، آخرین تدبر حجت‌الاسلام والمسلمین علی رجبی درباره «برابری معنوی زن و مرد» که بر مبنای آیه ۳۵ سوره احزاب است، هفته پیش رو در ایکنا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهشید تقی لو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ - ۲۲:۱۳
0
0
باسلام وعرض ادب.
بسیاربسیار عالی.
خداوند شمارا حفظ کند.
captcha