برنامه روز دوم و پایانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اعلام شد
کد خبر: 4141724
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

برنامه روز دوم و پایانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اعلام شد

شرکت‌کنندگان در هشت رشته طی دومین روز از مرحله نهایی بخش آوایی بیست و هفتمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، که روز پایانی این جشنواره نیز هست، رقابت خود را برگزار کردند.

برنامه روز دوم و پایانی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مازندران، دومین روز که روز پایانی بخش آوایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت، اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت در بخش آقایان است از حدود 8:30 صبح امروز 29 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا زمان اذان مغرب به افق خزرآباد در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ظهر ادامه خواهد داشت.

در این روز و در سالن اصلی مسابقات شرکت‌کنندگان رشته قرائت ترتیل در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان رقابت دارند. در این بخش اساتیدی همچون محمد خواجوی، مهدی قره‌شیخلو، احمد زرنگار، مسعود نوری و حامد ولیزاده به داوری می‌پردازند.

در سالن شماره دو این مسابقات نیز شرکت‌کنندگان در چهار رشته از رشته‌های حفظ رقابت دارند. در این سالن شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های حفظ 10 جزء، 15 جزء، 2 جزء و حفظ کل قرآن کریم خواهیم بود. در این بخش نیز اساتیدی همچون سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدمهدی بحرالعلوم، کریم دولتی، محمدرضا پورزرگری و حمیدرضا احمدی‌وفا در گروه داوری حضور دارند.

رقابت‌ها در رشته دعاخوانی، اذان و تواشیح نیز در نمازخانه مجتمع رفاهی وزارت بهداشت در خزرآباد ساری و با داوری مرتضی خلیلی، علی قاسم‌آبادی و مجتبی محمدبیگی برگزار می‌شود.

در پایان مسابقات روز اول رقابت‌ها که پنجشنبه شب به پایان رسید، کار شرکت‌کنندگان در چهار رشته حفظ سه و  پنج جزء، قرائت تحقیق و مداحی به پایان رسید و برگزیدگان نیز مشخص شدند.

از جمله برنامه‌های جنبی که برای روز دوم و پایانی مسابقات در نظر گرفته شده است، برگزاری نشست شرکت‌کنندگان حاضر در این دوره از مسابقات با محمدجواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و محمدحسین صادقیان، مشاور اجرایی معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

همچنین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا شاهد برگزاری مراسم اختتامه و تجلیل از نفرات برتر رشته‌های مختلف خواهیم بود. این مراسم با حضور معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزارت بهداشت برپا می‌شود. 

با پایان یافتن بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، بیست و هفتمین دوره این جشنواره در تمامی بخش‌ها و رشته‌ها به پایان خواهد رسید. اختتامیه بخش‌های غیرآوایی(هنری، ادبی، معارفی، پژوهشی و فناوری) پیش از این در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش بانوان در خزرآباد ساری برگزار شده بود.

انتهای پیام
captcha