ثبت‌نام 50 هزار نفررشته در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4194804
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

ثبت‌نام 50 هزار نفررشته در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به فاصله یک ماه تا پایان مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، تعداد افراد متقاضی برای حضور در این رویداد به حدود 50 هزار نفررشته رسیده است.

ثبت نام 50 هزار نفررشته در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام برای حضور در بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در اقدامی جالب در مقاطع زمانی مختلف آمار و میزان ثبت‌نام مخاطبان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف این جشنواره را اعلام می‌کند.

در آخرین آمار اعلام شده که یازدهم دی‌ماه منتشر شد، میزان ثبت‌نام شرکت‌کنندگان 25 هزار نفررشته اعلام شده بود. در جدیدترین آمار که امروز 30 دی‌ماه منتشر شد، تعداد ثبت‌نام به 49 هزار و 334 نفررشته رسیده است.

در این آمار بخش معارفی با 22 هزار و 576 نفر بیشترین استقبال را در بین بخش‌های مختلف داشته است. بر اساس این آمار در بخش آوایی 9317 نفر، در بخش ادبی 2093 نفر، در بخش پژوهشی 2872 نفر، در بخش فناوری 1160 نفر، در بخش هنری 4140 نفر، در بخش ویژه 7040 نفر و در رشته تواشیح نیز 136 گروه ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز با 1627 نفررشته و اردبیل با 1576 نفررشته بیشترین تعداد ثبت‌نام را داشته‌اند. 

بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در هشت بخش و ۷۱ رشته طراحی شده است. در دوره گذشته این مسابقات حدود 70 هزار نفر از کارکنان، دانشجویان و اساتید حضور داشتند. 

جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت است که تاکنون ۲۷ دوره از آن برگزار شده و فرایند اجرایی بیست و هشتمین دوره آن نیز از آبان‌ماه امسال آغاز شده است. 

فرایند اجرایی این جشنواره هشت ماه و با احتساب جشنواره ملی(زمان برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به عنوان قله جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی در کشور) بیش از ۱۰ ماه به طول خواهد انجامید. این فرایند در مرحله سراسری با ابلاغ آیین‌نامه به دانشگاه‌ها و مراکز وابسته در آبان‌ماه آغاز شده و تا خردادماه سال آینده، که زمان برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه است، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha